عصر خودرو

سکوت بانک مرکزی ادامه دارد;

دلار ۳۹۰۰ تومان را هم رد کرد

عصر بازار- امروز در هم در بازار ارز میدان فردوسی، قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند و برخی هم از سر کنجکاوی هم که شده به اینجا آمده‌اند تا بلکه سر از قیمت دلار دربیاورند و حال و روزش را از صرافان جویا شوند.

دلار ۳۹۰۰ تومان را هم رد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، امروز هم در بازار آزاد تهران قیمت دلار همچنان نوسان را تجربه می‌کند و حتی برخی ساعات، قیمت‌ها به صورت مداوم تغییر می‌کند. اکنون هم خرید و فروش در میدان فردوسی همچنان قفل است و بسیاری از فروشندگان به دلیل اینکه چشم‌انداز درستی از روزهای آینده بازار ندارند، چندان رغبتی هم به فروش دلار از خود نشان نمی‌دهند.

    یکی از صرافان میدان فردوسی  می‌گوید: قیمت در بازار آزاد امروز هم لحظه‌ای تغییر کرده و خرید و فروشی به سبک روزهای قبل انجام نمی‌شود، البته برخی صرافان تمایل به خرید دلار دارند و سعی می‌کنند این ارز را از مردمی که به دلیل اندکی افزایش قیمت، می‌خواهند سودی از بازار ببرند و البته مشتریان خرد هستند، بستانند و در روزهای آینده با نوسانات احتمالی بیشتر، به فروش برسانند.

    وی می‌افزاید: بانک مرکزی مدتها است که تلاش دارد دخالتی در بازار نداشته باشد تا بازار روند طبیعی خود را طی کند، ضمن اینکه مسئولان این بانک نیز بر این باورند که هر گونه اظهارنظر آنها می‌توانند در بازار اثر منفی بگذارد و قیمت را به صورت غیرواقعی به سمت حباب پیش ببرد.

    در این میان تلاش‌ها برای دسترسی به مسئولان بانک مرکزی و دریافت اظهارنظر آنها نسبت به قیمت‌های کنونی بازار آزاد و نوسان یکباره آن به نتیجه نرسیده است و البته اعضای کانون صرافان نیز از هر گونه اظهارنظری در این رابطه خودداری می‌کنند و کار را به بانک مرکزی ارجاع می‌دهند و می‌گویند که سیاستگذار پولی و بانکی باید در این رابطه اظهارنظر نماید.

    در ساعاتی پیش از ظهر امروز قیمت دلار مرز 3900 تومان را هم رد کرد و تا ساعتی قبل بر روی قیمت 3880 تومان ایستاده بود و حتی به 3900 تومان هم رسید. قیمت یورو نیز با اندکی افزایش نسبت به دیروز مواجه شد. در عین حال بانک مرکزی نیز امروز نرخ دلار رسمی را کاهش داد و به 3209 تومان رساند. بر اساس نرخ‌های اعلامی بانک مرکزی، پوند 3978 تومان و یورو 3400 تومان است.

    در این میان البته برخی در ذهن سودای دلار 4 هزار تومانی تا پایان سال را هم می‌پرورانند و البته فعالان اقتصادی بر این باورند که دلار در بودجه سال 96 نیز به دلیل همین نوسانات و عزم دولت برای یکسان‌سازی نرخ ارز که قطعا منجر به افزایش نرخ دلار می‌شود، از سوی دولت در حدود 3300 تومان در نظر گرفته شده است. البته افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته، علاوه بر احتمال عملیاتی شدن تامین کسری بودجه از محل افزایش نرخ ارز، با یک واقعیت دیگر هم روبرو است که مرتبط با نزدیک شدن به ایام پایانی سال جاری میلادی و برخی تحرکات نمایندگان شرکت‌های خارجی مستقر در ایران برای تسویه حساب‌های خود و تامین ارز مورد نیاز از بازار آزاد است.

    برچسب ها