عصر خودرو

سندیکای لوله و پروفیل درخواست کرد:

ورق‌های فولادی صادراتی در بورس کالا عرضه شود

عصر بازار- دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی از کمیسیون صنایع اتاق ایران خواستار عرضه ورق‌های فولادی صادراتی در بورس کالا شد.

ورق‌های فولادی صادراتی در بورس کالا عرضه شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سندیکای لوله و پروفیل فولادی، امیرحسین کاوه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان بورس کالا و کمیسیون صنایع اتاق ایران، در نامه‌ای خطاب به کمیسیون صنایع اتاق ایران خواستار عرضه ورق‌های فولادی صادراتی در بورس کالا شد.

    وی افزود: محور مهم این تفاهم‌نامه حمایت از صادرات از طریق بسترسازی برای مرجع قیمتی شدن ایران در کالاهای مزیت دار و فراهم کردن زمینه مبادلات اطلاعاتی کالاها در راستای هدایت تصمیم گیران به استفاده از اطلاعات به‌هنگام است.

    دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه سالیانه حدود 2 میلیون تن محصولات خود که مواد اولیه صدها کارخانه تکمیلی بخش خصوصی است را بصورت بسیار ارزان و خارج از رینگ صادراتی بورس کالا عرضه می‌کند، اظهار داشت: برای مثال بر اساس اطلاعات واصله میانگین فروش صادراتی این مجتمع 379 دلار Fob بوده ولی همین کالا تا 500 دلار تحویل درب کارخانه فروشنده به صنایع داخلی فروخته شده است.

    کاوه گفت: انتظار داریم کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران پیرو این توافقنامه، پیگیری کند تا برای شفافیت قیمت صادراتی، فروش‌های صادراتی مجتمع  مبارکه نیز در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شود.

    وی تصریح کرد: این اقدام تاکنون انجام نشده و مانع  مرجع قیمت شدن بورس کالا و بازار بوده است ضمن آنکه خریداران داخلی به دلیل انحصار، زیان دیدند.

    برچسب ها