عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه در نشست اوپک شرکت نمی‌کند

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه در نشست اوپک در وین شرکت نخواهد کرد، اما در صورتی که اوپک به توافقی در مورد کاهش تولید برسند، همچنان آماده رایزنی در خصوص همکاری های احتمالی با این سازمان است.

وزیر انرژی روسیه در نشست اوپک شرکت نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه در نشست اوپک در وین شرکت نخواهد کرد، اما در صورتی که اوپک به توافقی در مورد کاهش تولید برسند، همچنان آماده رایزنی در خصوص همکاری های احتمالی با این سازمان است.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه قرار است تشکیل جلسه دهد و در مورد جزئیات طرح کاهش تولید تصمیم گیری نماید. روسیه عضو اوپک نیست.

    نشست کارشناسان اوپک در روز دوشنبه بدون توافق بر سر جزئیات طرح کاهش تولید پایان یافت.

    نواک گفت: «(رفتن به وین در روز 30 نوامبر) هیچ فایده ای ندارد، (ابتدا) باید اوپک نشست خود را برگزار کند.» وی افزود، اگر اوپک به توافقی در زمینه تولید میان اعضایش دست یابد، روسیه آماده رایزنی در خصوص گام های احتمالی برای تشریک مساعی با این سازمان است.»

    سخنگوی وزارت انرژی روسیه اعلام کرد، نواک همواره اعلام کرده بود که کشورش در نشست های اوپک شرکت نخواهد کرد. وی افزود، زمان مذاکرات احتمالی بین اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان هنوز مورد بحث است.

    وزرای نفت الجزایر و ونزوئلا روز سه شنبه با هدف متقاعد کردن وزیر انرژی روسیه در مورد ضرورت کاهش تولید و نه فریز تولید به مسکو سفر کردند. تولید روسیه هم اکنون به بیش از 11 میلیون بشکه یعنی بالاترین رقم از زمان فروپاشی شوروی سابق رسیده و این کشور اعلام کرده که برای فریز تولید آمادگی دارد و نه کاهش آن.

    برچسب ها