عصر خودرو

برای شرکت در نشست ١٧١ اوپک؛

زنگنه فردا عازم وین می شود

عصر بازار- وزیر نفت دولت یازدهم برای شرکت در یکصد و هفتاد و یکمین نشست اوپک بامداد فردا - سه شنبه- تهران را به مقصد وین ترک می کند.

زنگنه فردا عازم وین می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، یکصد و هفتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شرایطی برگزار می شود که اعضای این سازمان در نشست اواخر سپتامبر (هفتم مهرماه) در الجزیره برای کاهش تولید نفت به سقف ٣٢ میلیون و 500 تا ٣٣ میلیون بشکه درروز به توافق رسیدند.
    قیمت سبد نفتی اوپک روز جمعه (پنجم آذر ماه) و در آستانه نشست اعضای اوپک با ٣٤ سنت کاهش به ٤٤ دلار و ٨٨ سنت برای هر بشکه رسید.
    خالد الفالح، وزیر انر‍ژی عربستان سعودی، روز یکشنبه (هفتم آذرماه) بر پایبندی ریاض بر موضع خود درباره توافق الجزیره تاکید کرد و گفت: توافق کاهش تولید نفت به روند توازن بازار سرعت می بخشد.
    وی در ساختمان مرکزی شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان به خبرنگاران اظهار کرد: من بر این باورم که بازار نفت حتی در صورت مداخله نکردن تولید کنندگان نفت در آن، در سال 2017 متوازن خواهد شد.
    به عقیده بسیاری از کارشناسان، نشست ١٧١ اوپک نشست سختی خواهد بود و اعضای اوپک با پایبندی به توافق الجزیره و اجرای آن می توانند قیمت نفت را به محدوده 50 تا ٥٥ دلار برای هر بشکه برسانند.
    ١٤ عضو اوپک هم اکنون ٣٣ میلیون و 600 هزار بشکه در روز نفت تولید می کنند که برای رسیدن به توافق الجزایر باید یک میلیون و 100 هزار بشکه از این میزان کاهش یابد.

    برچسب ها