عصر خودرو

افت خرید و فروش طلا و دلار در بازار

عصر بازار- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا بالا رفتن یکباره نرخ دلار را موجب بالا نگه داشتن قیمت طلا و سکه در بازار عنوان کرد و گفت: متقاضیان در این بازه زمانی اقدام به خرید نمی‌کنند و فروشندگان هم برای فروش تردید دارند.

افت خرید و فروش طلا و دلار در بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد ولی با اشاره به اینکه بازار ارز و طلا در ایران در حالت نوسانی قرار گرفته است و متقاضیان در این بازه زمانی اقدام به خرید نمی‌کنند، گفت: این مسئله موجب افزایش رکود در بازار می‌شود و تنها مربوط به مردم نیست، چرا که فروشندگان نیز باید در ازای کالای فروخته شده خود، خریدهای جایگزینی انجام دهند و با توجه به اینکه شرایط بازار مشخص نیست، در این زمینه تردید دارند و این موضوع عاملی برای ادامه رکود در بازار است.

    وی درباره تاثیر بالا رفتن نرخ دلار بر قیمت طلا بیان کرد: افزایش قیمت دلار موجب شده قیمت طلا بالا بماند. مطمئنا اگر قیمت دلار به قیمت دو هفته قبل خود بازگردد با کاهش قیمت طلا و سکه روبرو می‌شدیم.

    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با اشاره به اینکه باید شرایطی در بازار ایجاد شود که هم مشتری و هم فروشنده بتواند با اطمینان خاطر خرید و فروش کنند، اظهار کرد: تا چندی پیش به دلیل انتخابات آمریکا وضعیت بازار طلا و سکه نوسانی بود و در حال حاضر نیز به دلیل بالا رفتن نرخ دلار شرایط بازار طلا مشخص نیست.

    ولی افزود: در بخش خدمات و بازرگانی اگر بازار با نوسان مواجه باشد شرایط با مشکل روبرو خواهد شد و با توجه به اینکه ساختارها در کشور مناسب نیست و اوضاع تولید با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، این مسائل بر نابه سامان شدن اوضاع کمک خواهد کرد.

    او با تاکید بر اینکه اگر تولید به صورت قدرتمند کار خود را دنبال کند هیچ ارزی نمی‌تواند بازار ما را به مخاطره بیندازد، اظهار کرد: باید در صنعت طلا و جواهر گام‌های مثبتی برداشته شود. ما در این زمینه پیشینه بسیار قدرتمندی داریم و باید بتوانیم کماکان در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

    برچسب ها