عصر خودرو

بلومبرگ:

ایران با بانک KfW آلمان برای دریافت وام ۱.۲ میلیارد یورویی به توافق رسید

عصر بازار- پایگاه اقتصادی بلومبرگ اعلام کرد: آلمان با گشایش خط اعتباری۱.۲ میلیارد یورویی بانک kfw به ایران با هدف سرمایه گذاری در پروژه ریلی موافقت کرد.

ایران با بانک KfW آلمان برای دریافت وام ۱.۲ میلیارد یورویی به توافق رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،  یک مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود به بلومبرگ با اعلام این خبر گفت: وام اعطایی بانک آلمانی به ایران کمک خواهد کرد تا خط مواصلاتی ریلی تهران-مشهد را توسعه دهد. بانک های آلمانی همچنین موافقت خود را با سرمایه گذاری در طرح های نیروگاهی ایران اعلام کرده اند.
    بلومبرگ اشاره کرد که بانک های بزرگ اروپایی با وجود تمایل برای سرمایه گذاری در ایران همچنان فاصله خود را با این کشور به دلیل نگرانی از ادامه تحریم های آمریکا حفظ کرده اند.
    میشل توکاس رئیس اتاق بازرگانی ایران –آلمان در مصاحبه ای از لندن افزود: بودجه این اقدام تصویب شده و نزدیک به نهایی شدن است.
    وی تصریح کرد: این بزرگترین خط اعتباری برای ایران از زمان لغو تحریم ها (اجرایی شدن برجام) است.
    توکاس اضافه کرد: ایده این اقدام این است که طرح هایی را انتخاب کنیم که می تواند روز به روز سطح زندگی شهروندان ایران را تغییر دهد تا تاثیر توافق بین المللی (برجام) ملموس شود.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران –آلمان همچنین گفت: مایه تاسف برای وزارت اقتصاد آلمان است که بانک های بزرگتر هنوز در این راه گام نگذاشته اند.
    البته پیش از این، آلمانی ها رغبت خود را برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند.
    کمتر از دو هفته پیش، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: مدیران بلندپایه بانک آلمانی-فرانسوی «بی.اچ.اف» در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همکاری دوباره و بلندمدت با کشور را بویژه در بخش معدن و صنایع معدنی خواستار شدند.
     مدیرعامل و رییس بخش تامین مالی و مواد پایه بانک بی.اچ.اف در این دیدار گفت: فرصت های متعددی برای همکاری وجود دارد و این بانک نیز به دنبال توسعه روابط مالی با ایران است.
    حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به مذاکره برای گشایش یک خط اعتباری سه میلیارد یورویی توسط آلمان، در نظر داریم آن را به 9 میلیارد یورو برسانیم.
    وی افزود: یک شرکت آلمانی در نظر دارد 6 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری کند و تا یک ماه آینده، مدیران بلندپایه این شرکت قرار است برای اجرای توافق ها به ایران سفر کنند.
    مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره ) نیز گفت: دفتر شرکت آلمانی لینده در ایران بازگشایی شده و این شرکت آمادگی خود را برای سرمایه گذاری، انتقال فناوری و حضور در طرح‌های مجتمع پتروشیمی بندر امام اعلام کرده است.

    برچسب ها