عصر خودرو

در بازار آتی سکه رقم خورد؛

ثبت نماگرهای سبز بر تابلوی معاملات

عصر بازار- بازار سکه که طی روزهای اخیر با نوساناتی نسبی همراه بود، روز گذشته را با رشد قیمت پشت سر گذاشت.

ثبت نماگرهای سبز بر تابلوی معاملات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران  نیز طی معاملات روز یکشنبه روند قیمت مثبتی را تجربه کرد، به طوری که بهای سکه در هر پنج سررسید بازار آتی در مسیر افزایشی قرار گرفت.

    به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش 0.42 درصدی به قیمت یک میلیون 119 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 135 هزار تومان معامله شد و 0.4درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0.2 درصدی با نرخ یک میلیون و 152 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 169 هزار تومان معامله شد و رشد 0.36 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش0.36 درصدی با قیمت یک میلیون و 188 هزار تومان معامله شد.

    حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم 5 هزار و 184 قرارداد و ارزش آن به 610 میلیارد ریال رسید

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    یکشنبه هفته جاری بار دیگر بهای سکه تمام بهار آزادی سمت و سوی افزایشی پیدا کرد و به یک میلیون و 100 هزار تومان رسید، همچنین نیم سکه نیز در همین بازه زمانی با روند صعودی روبرو شد و با قیمت 570 هزار تومان در بازار عرضه شد.

    ربع سکه نیز طی این روز با قیمت 298 هزار تومان به فروش رسید.

    به گفته کارشناسان با اتمام ماه صفر به مرور زمان شاهد افزایش میزان داد و ستد و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

    به عقیده آنها تا پایان ماه صفر نباید انتظار اتفاق خاصی را در بازار طلا و سکه داشت، مگر اینکه مسئله غیرقابل پیش بینی و تاثیرگذاری در بازارهای جهانی رخ دهد.

    برچسب ها