عصر خودرو

تداوم کاهش قیمت نفت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در اولین روز معاملات هفته جاری با افزایش جزیی آغاز به کار کرد تا سناریوی تداوم کاهش طلای سیاه در بازار های جهانی تداوم یابد.

تداوم کاهش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز دوشنبه با افزایش روبرو شد. در همین حال قیمت نفت دریای برنت با 29  سنت افزایش به 47 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 15 سنت افزایش در برابر 46 دلار و 21 سنت به ازای هر بشکه معامله شد. 

    همچنین افزایش جزیی بهای طلای سیاه در حالی رقم خورد که قیمت نفت در روز جمعه با بیش از 3 درصد کاهش روبرو شد. برهمین اساس همچنان تجار انرژی نسبت به احتمال توافق محدودیت تولید در نشست روز چهارشنبه اوپک در «وین»  امیدوار هستند.

    گزارش ها حاکی از کارشکنی های عربستان سعودی در نشست پیش رو اوپک است. بر همین اساس سعودی ها بر این باور هستند که توازن بین عرضه و تقاضا در سال 2017 میلادی رقم خواهد خورد و دیگر نیازی به مداخله اوپک نیست.

    به گفته تحلیل گران اقتصادی، در صورتی که توافق کاهش میان تولید کنندگان صورت نگیرد، احتمال کاهش بهای نفت به 40 دلار تا پایان سال و همچنین به 30 دلار در هر بشکه برای اوایل سال آیند میلادی وجود دارد.

    برچسب ها