عصر خودرو

افزایش ۴۰۰ درصدی صادرات ایران به عمان

عصر بازار- حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان از زمان لغو تحریم ها در اوایل سال جاری میلادی، افزایش یافته است.

افزایش ۴۰۰ درصدی صادرات ایران به عمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، واردات عمان از ایران در نیمه نخست امسال 396.2 درصد افزایش یافته و به 183.1  میلیون ریال عمان رسیده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 36.9 میلیون ریال بود. همچنین صادرات مجدد ایران از عمان در نیمه نخست سال 2016، 23 درصد افزایش یافته و به 63.2 میلیون ریال عمان رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 51.4 میلیون ریال عمان بوده است.

    بعد از لغو تحریم ها، انتظار می رود به عمان به عنوان یک شریک مهم تجاری سلطان نشین عمان تبدیل شود. به گفته کارشناسان، مبادلات تجاری بین ایران و عمان در طی 5 سال از یک میلیارد دلار فعلی به 5 میلیارد دلار خواهد رسید.
    امیر کردوانی، رئیس میز ایران و پروژه های خاورمیانه در موسسه کامرون مک کینا گفت، شرکت های عمانی در موقعیت خوبی برای بهره بردن از فرصت های موجود در بازار ایران قرار دارند و اکنون در تعدادی از پروژه های مهم ایران مشارکت دارند. چند پروژه از جمله خط لوله گاز ایران و عمان، خطوط کشتیرانی ایران و عمان و یک مرکز خرید 250 میلیون دلاری در ایران توسط سرمایه گذاران ایرانی اجرا خواهد شد و موجب تقویت بیشتر همکاری های اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.
    بعد از لغو تحریم ها ایران فرصت های سرمایه گذاری فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی در زمینه های نفت و گاز، معدن، انرژی، گردشگری، هتل داری، حمل و نقل، خودرو، زیرساخت ها و آی تی پیشنهاد کرده است.

    برچسب ها