عصر خودرو

بر پایه طرح مصوب در شورای اقتصاد;

حضور واگن سازان معتبر اروپایی در ایران

عصر بازار- مجری طرح تامین دوهزار دستگاه واگن مترو که به تصویب شورای اقتصاد رسیده است، گفت: ۵۰ درصد این واگن ها به مترو تهران و بقیه به هشت کلانشهر کشور اختصاص می یابد.

حضور واگن سازان معتبر اروپایی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،  بهروز غفاری امروز (دوشنبه) اعلام کرد مناقصه تامین دو هزار دستگاه واگن مترو تا دو ماه آینده برگزار می شود.

    غفاری افزود: از شرکت های معتبر سازنده واگن مترو در قاره اروپا مانند زیمنس آلمان، آلستوم فرانسه، کف اسپانیا و آنسالدو ایتالیا دعوت شده است در این مناقصه شرکت کنند.
    وی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد 55 درصد این واگن ها قرار است داخلی سازی شود و هدف اصلی این طرح انتقال دانش و فناوری ساخت واگن های مترو به کشور است.
    این مسئول تاکید کرد قرار است این واگن ها به مترو 9 کلانشهر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، قم، کرج، کرمانشاه و اهواز اختصاص یابد و طبق مصوبه شورای اقتصاد، مبلغ کل تولید و تامین آنها در داخل کشور دو میلیارد یورو برآورد شده است که با تضمین دولت از محل فاینانس خارجی تامین می شود.
    غفاری اعلام کرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از طرف وزارت کشور مدیریت تامین این واگن ها را برعهده دارد و پیش نویس قرارداد نیز بین وزارت کشور و ایدرو آماده شده است که پس از برگزاری مناقصه و ایجاد زنجیره تامین قطعه، مراحل ساخت این واگن ها در شرکت های واگن سازی داخلی آغاز می شود.
     با توجه به مصوبه شورای اقتصادی بخش خصوصی می تواند با همراهی و سرمایه گذاری شرکت های معتبر جهان در زنجیره تولید قطعات مورد نیاز این واگن ها فعال شود.

    برچسب ها