عصر خودرو

وزیران نفت ونزوئلا و الجزایر در مسکو رایزنی می کنند

عصر بازار- وزیران نفت ونزوئلا و الجزایر با هدف تلاش برای کاهش تولید نفت در سطح بین المللی و کسب توافق با روسیه بزرگ ترین تولید کننده جهان، با مقام های نفتی این کشور در مسکو رایزنی می کنند.

وزیران نفت ونزوئلا و الجزایر در مسکو رایزنی می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نورالدین بوطرفه و ائولوخیو دل پینو وزیران نفت الجزایر و ونزوئلا چهارشنبه پیش رو و قبل از برگزاری اجلاس اوپک به مسکو سفر می کنند.
    خبرگزاری روسیا سگودنیا روز یکشنبه به نقل از یک دست اندرکار امور انرژی الجزایر نوشت: وزیر نفت ونزوئلا روز دوشنبه ابتدا به الجزیره می رود و سپس همراه همتای الجزایری خود به مسکو سفر می کند.
    وزیران نفت الجزایر و ونزوئلا نخست موضوع تثبیت بازار جهانی نفت را در مسکو بررسی می کنند و سپس راهی اجلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین می شوند.
    به گزارش رسانه های روسی، اوپک کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز را برای تثبیت بازار جهانی نفت و ایجاد موازنه در عرضه و تقاضا بررسی خواهد کرد.
    روسیه به تازگی پیشنهاد عربستان سعودی و برخی کشورهای تولید کننده عمده نفت عضو اوپک برای کاهش چهار درصدی تولید را نپذیرفته است.
    خبرگزاری ایتارتاس در این رابطه نوشت: عربستان سعودی و برخی اعضای اوپک به روسیه پیشنهاد کرده بودند به اتفاق یکدیگر تولید نفت خود را چهار درصد کاهش دهند.
    طرف روسی این پیشنهاد را رد و اعلام کرد که برای تعلیق رشد تولید نفت و حفظ آن در سطح کنونی آمادگی دارد، اما کاهش را نمی پذیرد.
    با این حال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد: مسکو برای تعلیق رشد تولید نفت با هدف تثبیت بهای آن در بازارهای جهانی آمادگی دارد.
    پوتین در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: روسیه برای اجرای تعلیق رشد تولید نفت و حفظ آن در سطح کنونی مشکلی ندارد.
    وی گفت: آنچه در باره نشست آتی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و موضع روسیه می توانم بگویم اینکه تغییری نکرده است. بارها اعلام کرده ایم آماده تعلیق رشد نفت در سطح موجود هستیم.
    براساس آمارهای موجود، روسیه ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) با افزایش فعالیت و تولید روزانه 11 میلیون و 200 هزار بشکه نفت، در جایگاه بزرگ ترین تولید کننده جهان و بالاتر از عربستان و آمریکا قرار گرفت.

    برچسب ها