عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

بازار نفت توازن خود را به دست می آورد

عصر بازار- 'خالد فالح' وزیر انرژی عربستان گفت که معتقدم بازار نفت در سال ۲۰۱۷ اگر تولیدکنندگان هم دخالتی نداشته باشند، توازن خود را به دست خواهد آورد.

بازار نفت توازن خود را به دست می آورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، فالح در شرکت آرامکو عربستان به خبرنگاران گفت: هرگونه دخالت کشورهای تولید کننده نفت سبب تسریع در روند توازن نفت می شود.
    وزیر انرژی عربستان باردیگر بر پایبندی کشورش بر توافق حاصل شده در الجزایر مبنی بر کاهش تولید نفت اوپک تاکید کرد و افزود: شایسته است که همه کشورها در این زمینه همکاری کنند.
    عربستان اکنون روزانه 10میلیون و 20 هزار بشکه نفت را وارد بازار می کند که قرار است این کشور هم حدود 500 هزار بشکه تولید خود را کاهش و به 9 میلیون و 700 هزار بشکه در روز برساند.
    بر اساس این گزارش ، عربستان بزرگ ترین صادرکننده و دومین تولیدکننده نفت خام در جهان است که در ماه جولای (تیر-مرداد) 10 میلیون و 670 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده که بالاترین رکورد تولید آن است.
    براین اساس،14 کشور عضو اوپک چند ماه پیش در نشست غیررسمی در الجزایر توافق کردند میزان تولید را کاهش دهند، به این امید که بهای نفت افزایش یابد.
    اعضای اوپک در جلسه فوق العاده که 28 سپتامبر در الجزیره برگزارشد، توانستند پس از نزدیک به یک دهه به توافق برسند که از حجم تولید خود بکاهند.
    توافقی که قرار است سطح تولید نفت 13 عضو اوپک را در سطح ٣٢ میلیون و500 هزار بشکه در روز تثبیت کند.
    سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) درصدد است تا رضایت کشوری مثل روسیه که خارج از اوپک نفت تولید می کند را جلب و مسکو میزان تولید نفت خود را کاهش دهد.
    روسیه در حال حاضر 10 میلیون و 670 هزار بشکه نفت تولید می کند که قرار است این میزان تولید را کاهش و به 10 میلیون بشکه در روز برساند.
    درحالی که اوپک تلاش دارد تا اعضای خود را متقاعد کند تا تولید نفت خود را کاهش دهند، لیبی روز یکشنبه خود را از این طرح جدا کرد.
    ایران در ماه اکتبر (مهر-آبان) نزدیک به سه میلیون و 920 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که 80 هزار بشکه در روز با سطح تولید پیش از اجرای برجام فاصله دارد.

    برچسب ها