عصر خودرو

اعلام آمادگی شرکت خارجی سواپه برای ساخت نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی برق در چابهار

عصر بازار- مدیران شرکت سرمایه گذاری چند ملیتی (سوئدی، انگلیسی و آلمانی) سواپه (swaupe) در سفر به چابهار برای ساخت نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی و شهرک تولید انرژی خورشیدی، واحدهای مسکونی، مجتمع های اداری و مینی پالایشگاه اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی شرکت خارجی سواپه برای ساخت نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی برق در چابهار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهارشامگاه یکشنبه پس از نشست با برنت پیئرسون مدیر اجرایی شرکت چند ملیتی سواپه  اظهار داشت: برای تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه فعالیت در بخش های مختلف فراهم است و در کمترین زمان زیرساخت های لازم آماده خواهد شد.

    عبدالرحیم کردی افزود: حدود 800 هکتار زمین برای اجرای طرح های شرکت چند ملیتی سواپه در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده است تا فعالیت هایشان را آغاز کنند.
    وی بیان کرد: پس از انجام تشریفات قانونی و هماهنگی با مسئولان ذیربط در مرکز کشور طرح های این شرکت اجرایی می شود.
    وی ادامه داد: مدیران این شرکت سرمایه گذاری چند ماه قبل نیز به منطقه آزاد چابهار سفر کردند و بر اساس تفاهم نامه ها همکاری خوبی داشته اند.
    وی گفت: سفر دهها هیات داخلی و بیش از 100 هیات خارجی سرمایه گذاری نشان از اهمیت چابهار برای فعالیت های تجاری، اقتصادی و خدماتی دارد که می تواند سود سرمایه گذاری را در کمترین زمان برگشت دهد.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاری در این منطقه معافیت مالیاتی 20 ساله دارد و این مزایا در سرزمین اصلی وجود ندارد.
    کردی افزود: دولت در چابهار در حال تکمیل زیرساخت های ریلی، هوایی و توسعه بندر است و این بهترین نوید برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی به حساب می آید بر این اساس نباید فرصت حضور را از دست دهند.
    شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
    منطقه آزاد و بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

    برچسب ها