عصر خودرو

اعلام جزئیات دستور برقی وزیر نیرو؛

برنامه ویژه برقی روی میز

عصر بازار- وزیر نیرو با صدور دستورات ویژه‌ای خواستار تسریع در انجام تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها تا پیش از فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه سال ۹۶ شد.

برنامه ویژه برقی روی میز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با صدور دستورات ویژه‌ای به شرکت‌های توانیر و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی خواستار تسریع در انجام تعمیرات نیروگاه‌های برق و تکمیل دوره تعمیراتی شبکه تولید، انتقال و توزیع برق کشور تا پیش از فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 شده است.

    بر این اساس باید دوره تعمیرات نیروگاه‌های برق کشور تا اردیبهشت ماه سال آینده و تا پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری به منظور افزایش پایداری شبکه تولید، انتقال و توزیع برق کشور به پایان برسد.

    محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تایید دستور ویژه برقی وزیر نیرو به منظور تسریع در انجام تعمیرات اساسی نیروگاه‌های برق کشور تا پیش از فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری سال 96، گفت: هم اکنون اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های تعمیراتی نیروگاه‌های برق کشور پیش بینی شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه تا پیش از فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری باید حدود 89 هزار مگاوات تعمیرات اساسی در سطح شبکه تولید و نیروگاهی کشور انجام شود، اظهار داشت: هم اکنون با تعریف یک برنامه زمان بندی تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی نیروگاه های برق کشور آغاز شده است.

    علاوه بر این همزمان با آغاز تعمیرات اساسی نیروگاه های برق کشور، پروژه هایی هم به منظور عبور مطمئن از اوج مصرف برق تابستان سال آینده در تهران تعریف و اجرای آنها آغاز شده است.

    «رسول قسمت» معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه برای مقابله با خاموشی های احتمالی برق در تهران برای بهار و تابستان سال آینده، تاکنون عملیات اجرایی بخشی از 64 پروژه‌ جدید آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تکمیل این پروژه‌ها به مقطع اوج مصرف سال 96 می‌رسند.

    در شرایط فعلی ظرفیت تولید برق ایران از مرز 74 هزار مگاوات عبور کرده و پیش بینی می شود برای سال آینده دست کم سه هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

    در همین حال مسئولان وزارت نیرو تاکید می‌کنند، اگر رشد مصرف برق با افزایش قابل توجهی همراه شود و مدیریت قابل توجهی برای مصرف برق و انرژی در کشور اعمال نشود و از سوی دیگر چنانچه 3000 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار بهره‌برداری نشود، قطعاً سال آینده با خاموشی‌هایی روبرو خواهیم شد.

    برچسب ها