عصر خودرو

یکشنبه ۷ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۹۵.۰۹.۰۷ در بازار برق بورس انرژی ۴,۶۵۰ مگاوات برق به ارزش ۲۴ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژیبا اندکی نزول همراه شد و کاهش 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    Image

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    Image

    Image

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ مدتهاست که قیمت در محدوده 360,000 ریال قرار دارد و تغییرات اندکی در آن مشاهده می‌شود که روندی باثبات را برای قیمت رقم زده است. 

    امروز در بازار برق بورس انرژی، در اکثر نمادها شاهد رقابت در سمت عرضه بین نیروگاه‌ها بودیم و کاهش پلکانی قیمت در بازار شکل گرفت. با توجه به تشکیل فضای نزولی در بازار، خریداران با احتیاط بیشتری به معامله می‌پردازند و خرید خود را به صورت خرد و پلکانی انجام می‌دهند. 

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی: 

    Image

    Image

     

    بررسی روند نماد 13950914 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950914 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی باثبات در محدوده 360,000 ریال را طی کرده و در انتهای دوره شیبی بسیار ملایم به خود گرفته و به زیر 360,000 ریال نفوذ کرده است. 

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی پرنوسان داشته و در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و در قیمت 372,000 ریال به کار خود پایان داده است.

    در این نماد تا به امروز 1,068  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 06.09.1395 با 368  مگاوات می‌باشد. 

    Image

    روند نماد 13940914 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    Image

     

     

    برچسب ها