عصر خودرو

یک کارشناس بانکی:

قوانین دست و پاگیر علت فاصله بانکداری الکترونیک ایران با دنیا است

عصر بازار- مدیر گروه بانکداری الکترونیکی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: مهمترین علت فاصله بانکداری الکترونیک ایران با دنیا، وجود قوانین دست و پاگیر بانکی است.

قوانین دست و پاگیر علت فاصله بانکداری الکترونیک ایران با دنیا است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، نیما امیرشکاری  با بیان اینکه مردم ما از طریق ابزارهای نوین درگیر بانکداری الکترونیک هستند، از قوانین مربوط به احراز هویت از جمله قوانین دست و پاگیر در رابطه با بانکداری الکترونیک یاد کرد و افزود: هیچگونه زیرساخت بانکی مناسبی برای این گونه فعالیت ها وجود ندارد.
    به گفته مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی بانکی، مهمترین مشکل ما در این زمینه اعتماد کم مشتریان است.
    وی ادامه داد: متاسفانه قوانین موجود نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند، زیرا اگر مشتریان سیستم بانکی اعتماد لازم را از انجام خدمات و امنیت منابع مالی خود داشته باشند، به طور قطع استفاده از این سیستم برای آن ها راحت تر ازشعبه رفتن است.
    این کارشناس بانکداری الکترونیک تاکید کرد: بخش زیادی از این اعتمادسازی برعهده بانک مرکزی است؛ بانک مرکزی باید با همکاری قوه مقننه و قضاییه قوانین و دستورالعمل های لازم را در این بخش تدوین کند.
    امیرشکاری درباره فعالیت های پژوهشکده پولی و بانکی در این زمینه گفت: این پژوهشکده اقدام هایی از جمله آموزش قضات و همکاری با مرکز پژوهش های مجلس را در دستور کار داشته است.
    وی در عین حال افزود: اقدام عمده و اصلی بر عهده بانک مرکزی است تا بسترهای لازم را در این زمینه ایجاد کند که متاسفانه این موضوع در دستور کار آنها قرار ندارد.
    مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به تاثیر استفاده از بانکداری الکترونیک در جلوگیری از پولشویی و تقلب در سیستم بانکی، گفت: شفاف تر شدن فعالیت ها یکی از مزایای بانکداری الکترونیک است و اگر استفاده از این سیستم رواج یابد، در کاهش تقلب و پولشویی اثرگذار خواهد بود.
    امیر شکاری درباره پیشرفت بانکداری الکترونیک در ایران گفت: بانکداری الکترونیک دو بال متفاوت دارد که یک بال «فرآیندهای بانکی» از جمله سپرده گیری و اعطای تسهیلات است و بال دیگر آن به «پرداخت الکترونیک» اختصاص دارد.
    وی افزود: نظام بانکی تاکنون در زمینه پرداخت الکترونیک، فعالیت های چشمگیری داشته به شکلی که بازارهای سنتی و نوین به درگاه های پرداخت الکترونیک مجهز شده است.
    وی ادامه داد: در ارزیابی وضعیت بانکداری الکترونیک در ایران باید به این نکته نوجه داشت که ایران با فاصله ای چند ساله در حال حرکت به سمت خدمات نوین الکترونیک است.
    امیرشکاری با یادآوری برگزاری ششمین همایش بانکداری الکترونیک در دی ماه امسال، گفت: باید در حوزه بانکداری الکترونیک از فضای پسابرجام استفاده کرده و با بهره گیری از امکانات و تکنولوژی هایی که در سطح بین الملل کاربرد دارد، توانایی و ظرفیت های خود را به دنیا نشان دهیم.
    ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت روزهای سیزدهم و چهاردهم دی ماه امسال به همت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و شرکت ملی آنفورماتیک برگزار می شود.

    برچسب ها