عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد:

نصف ذخایرسوخت نیروگاه‌هاخالی است

عصر بازار- یک مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون نصف ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها خالی است، گفت: با توجه به قطع گاز، برای استفاده از نفت کوره باید قوه قضائیه مجوز لغو پلمپ مخازن نیروگاه ها را صادر کند.

نصف ذخایرسوخت نیروگاه‌هاخالی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از وزارت نیرو، غلامرضا مهرداد در تشریح آخرین وضعیت تامین سوخت نیروگاه های برق کشور، گفت: هم ‌اکنون مشکلی برای تأمین برق از سوی نیروگاه‌های کشور وجود ندارد و نیروگاه‌های کشور به جز بخش سیکل ترکیبی نیروگاه نکا که سوخت آن صرفاً گاز است در حال تولید برق هستند.

    وی افزود: قطعی برق در شمال کشور نه به دلیل کمبود تولید بلکه به بارش برف و سقوط درختان بر روی خطوط توزیع بوده که در حال برطرف شدن است.

    مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از 3.5 میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی گازوئیل در نیروگاه‌های کشور وجود دارد و 60 درصد مخازن در سال جاری بارگیری شده است، تصریح کرد: با توجه به برودت شدید هوا، استفاده از سوخت گاز در برخی از نیروگاه‌ها محدود شده و از سوخت دوم شامل گازوئیل و نفت کوره استفاده می‌شود.

    این مقام مسئول درباره ذخیره سوخت نیروگاه‌های کشور هم توضیح داد: از مجموع ذخیره سوخت گازوئیل در نیروگاه‌ها تا امروز حدود هشت درصد در طول چند روز گذشته به مصرف رسیده و موجودی این مخازن به 52 درصد رسیده است.

    مهرداد با بیان اینکه در طول 8 ماه اول امسال در مجموع حدود 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز بوده است که این یک رکورد محسوب می‌شود، بیان کرد: سوخت اول همه نیروگاه‌های کشور، گاز طبیعی بوده و به خاطر نرخ پایین تر، آلودگی کمتر و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری، مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های کشور دارای اولویت است.

    وی با اشاره به محدودیت‌های زیست محیطی برای مصرف نفت کوره اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت دولت از سوخت نفت کوره در شرایط اضطراری می‌توان استفاده کرد ولی به لغو حکم قضایی نیاز است تا پلمپ نفت کوره در نیروگاه‌ها باز شود و تنها در شهر تبریز با حکم قضایی مصرف نفت کوره امکان پذیر شده است.

    مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی با درباره بارگیری مخازن سوخت کشور هم بیان کرد: فصل بارگیری نیروگاه‌های کشور، 8 ماه نخست سال بوده و بعد از آن به دلیل شرایط جوی امکان ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها، به سختی میسر می‌شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد:  به دلیل نگرانی از استمرار شرایط جوی فعلی و امکان تکرار آن تا پایان زمستان، در حال رایزنی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و نیروگاه‌ها هستیم تا نسبت به تحویل هرچه بیشتر سوخت نفت گاز به نیروگاه‌ها اقدام کنند.

    برچسب ها