عصر خودرو

مطالعه ٣ میدان نفتخیز جنوب به شرکت شلمبرژه سپرده شد

عصر بازار- دومین تفاهم‎نامه و قرارداد محرمانگی مبتنی بر چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با هدف مطالعه میدان های شادگان، پارسی و رگ‎سفید، میان این شرکت و شرکت شلمبرژه امضا شد.

مطالعه ٣ میدان نفتخیز جنوب به شرکت شلمبرژه سپرده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، این تفاهم‎نامه و قرارداد محرمانگی با هدف مطالعه سه مخزن آسماری، بنگستان و خامی میدان رگ‎سفید، مخزن آسماری میدان پارسی و ٢ مخزن آسماری و بنگستان میدان شادگان، امروز (یکشنبه، هفتم آذرماه) میان بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و آنتونی بومن، رئیس بخش مدیریت تولید شرکت شلمبرژه امضا شد.

    شلمبرژه از بزرگترین شرکت‎های خدمات نفتی در جهان است که پیش از تحریم‌ها در ایران فعالیت می‌کرد و اکنون در شرف بازگشت و آغاز همکاری‎های مجدد با صنعت نفت ایران در دوران پسابرجام است.

    چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به پیشنهاد این شرکت و با موافقت و ابلاغ وزیر نفت، تدوین شد و پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران قابلیت اجرا پیدا کرد. این چارچوب قراردادی در مسیر الگوی جدید قراردادهای نفتی و منطبق با کلیات آن و در جزئیات تابع شرایط میادین و ساختار فنی و تخصصی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که برای نخستین بار در صنعت نفت اجرا می‌شود.

    با اعلام و تایید وزیر نفت، چهار میدان ‍پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان شامل ٩ مخزن برای توسعه بر اساس چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نظر گرفته شده اند که با امضای تفاهم‎نامه امروز، مطالعه سه میدان از میادین نامبرده به شرکت شلمبرژه سپرده شد.

    نخستین تفاهم‎نامه و قرارداد محرمانگی مبتنی بر چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز هفته گذشته (چهارشنبه، سوم آذر ماه) بین این شرکت و کنسرسیوم پرگس متشکل از ١١ شرکت اروپایی، کانادایی، آسیایی و دانشگاه صنعتی شریف با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان) امضا شد.

    بیش از 60 شرکت داخلی و خارجی برای مذاکره با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره چارچوب قراردادی ویژه این شرکت اعلام آمادگی کرده اند که از این میان، تاکنون با ٣٣ شرکت مذاکره شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیش از این، از امضای چند تفاهم‎نامه همکاری در این شرکت تا پایان آذر ماه امسال خبر داده بود.

    برچسب ها