عصر خودرو

ایران در حال ارزیابی پیشنهاد اوپک برای کاهش تولید است

عصر بازار- ایران در حال ارزیابی پیشنهاد اوپک برای کاهش تولید نفت نفت خود است اما به هیچ وجه به کاهش تولید متعهد نشده است.

ایران در حال ارزیابی پیشنهاد اوپک برای کاهش تولید است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که در آستانه نشست این هفته وین، اوپک تلاش دارد تا به اختلافات در مورد میزان سهم هر یک از اعضا از کاهش تولید خاتمه دهد، ایران در حال ارزیابی پیشنهاد کاهش تولید است اما به هیچ وجه به کاهش تولید خود متعهد نشده است.

    به گفته یک مقام ایرانی، نورالدین بوترفا، وزیر انرژی الجزایر روز یکشنبه پیشنهاد کاهش 1.1 میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک را تقدیم همتای ایرانی خود کرده است. وی افزود، اوپک همچنین پیشنهاد کرده که تولید کشورهای غیر عضو اوپک 600 هزار بشکه در روز کاهش یابد.
    این مقام آگاه گفت، وزیر نفت ایران و وزیر انرژی الجزایر در نشست دیروز در مورد سهم هر کشور از میزان کاهش تولید اوپک رایزنی کرده اند و زنگنه گفته که ایران پیشنهاد اوپک را بررسی و روز 30 نوامبر در وین در مورد آن رایزنی بیشتری خواهد کرد. زنگنه بدون اینکه اظهار نظری در مورد موضع ایران در خصوص کاهش تولید خود کند، نسبت به نشست هفته آینده اوپک ابراز خوش بینی کرده است.
    زنگنه پس از این نشست اظهار داشت، مذاکرات اوپک نشان می دهد که این سازمان «می تواند به یک توافق پایدار در مورد تولید و مدیریت بازار دست یابد.» وی افزود: «اگر ما به توافقی دست یابیم، من خوش بین هستم که قیمت ها افزایش خواهند یافت و اقتصاد جهانی نیزمند چنین شرایطی است.»
    بوترفا که از وی به عنوان طراج اصلی توافق الجزایر در مورد کاهش تولید یاد می شود، در حال انجام سفرهای پی در پی به کشورهای تولید کننده است تا اختلافات در مورد جزئیات طرح کاهش تولید را حل کند.
    به گفته این مقام ایرانی، بوترفا گفته، کاهش تولید به رسیدن قیمت نفت به 55 تا 60 دلار کمک خواهد کرد. وی اضافه کرده، اگر توافقی در نشست هفته آینده به دست نیاید، قیمت ها ممکن است زیر 50 دلار باقی بماند.

    برچسب ها