عصر خودرو

عضو کمیسیون عمران مجلس:

مجلس آماده اصلاح قانون برای تقویت بورس کالاست

عصر بازار- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای تقویت بورس کالا در قانون خبر داد.

مجلس آماده اصلاح قانون برای تقویت بورس کالاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، یوناتن بت کلیا اظهار کرد: بنده معتقدم نباید در مورد حمایت از بورس کالا اقدام مقطعی صورت گیرد بلکه حمایت از این بازار شفاف باید یک کار دائمی باشد تا بتواند تاثیر مثبت و مستمر در بازار محصولات و کالاها بگذارد.

    وی افزود: اگر بخواهیم بورس کالا را به شکل مقطعی تقویت کنیم این صرفا یک مُسکن خواهد بود و مداوایی در حوزه اقتصاد صورت نمی گیرد. اما اگر تقویت بورس کالا به شکل دائمی انجام شود، همه فعالان اقتصادی و مردم هم متوجه خواهند شد که جایی وجود دارد که کالا و محصولات با قیمت متعادل و متناسب عرضه می‌شود.

    این نماینده مجلس ادامه داد: در صورت حمایت های جدی، بورس کالا محور قرار می گیرد و علاوه بر صنعتگران بزرگ، سایر مغازه‌داران و فروشندگان خرد نیز ناچارند قیمت‌های خود را با بورس کالا هماهنگ کنند چرا که در این صورت مشتریان خود را از دست می‌دهند.

    بت کلیا با بیان اینکه بورس کالا جلوی رانت و سوء استفاده را می گیرد، خاطر نشان کرد: اگر در این زمینه به درستی برنامه ریزی شود بورس کالا می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد کشور بگذارد و این امر حرکت خوب و شایسته ای به ویژه برای اقشار آسیب پذیر مردم خواهد بود.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه فعالیت و تاثیرگذاری بورس کالا باید به صورت دائمی انجام شود، تاکید کرد: اگر دولت لایحه ای در این زمینه ارائه کند مجلس نیز این آمادگی را خواهد داشت که نسبت به تقویت بورس کالا در قانون اقدام کند و در بودجه نیز اعتباراتی در رابطه با این کار در نظر گیرد که این امر قطعا برای گردانندگان بازارهای کالایی مفید خواهد بود.

    برچسب ها