عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

رشد ۲۰ درصدی شاخص کل هم وزن از ابتدای سال

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته منتهی به ۰۳/۰۹/۱۳۹۵ حجم معاملات ۲,۲۱۱ میلیون سهم و ارزش آن ۴,۹۳۱ میلیارد ریال بوده است.

رشد ۲۰ درصدی شاخص کل هم وزن از ابتدای سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود،  صنعت « سرمایه­گذاری­ها » بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و 22 درصد از حجم معاملات هفتگی را از آن خود کرد. صنعت «سیمان، آهک و گچ» و «خودرو و ساخت قطعات» به ترتیب با 15 و 11 درصد حجم معاملات هفتگی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته نسبت به پایان هفته گذشته 0.4 درصد افزایش داشته است.

    بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها، در هفته گذشته شاخص کل و قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.1درصد و شاخص کل و قیمت (هم‌وزن) این بورس به ترتیب 0.8 و 0.7 درصد افزایش داشت. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 0.2 درصد و قیمت دلار مبادله­ای 0.1 درصد رشد، قیمت سکه بهار آزادی بدون تغییر و قیمت یورو مبادله‌ای با افت 1 درصدی همراه بود.

    بر این اساس در هفته منتهی به 3 آذر 1395، صنعت «لاستیک و پلاستیک» با بازدهی 3.7+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «زراعت و خدمات وابسته» با افت 5.6 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در مدت یادشده و در میان شرکت­ها، «فرآورده‌های‌ تزریقی‌ ایران» با 36.1+ درصد و «سرمایه گذاری آتیه دماوند» با 10.3- درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

    در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته گذشته، شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با رشد 2.7 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس بمبئی (BSE30) با افت 0.9 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند.

    شاید بتوان امضای تفاهم­نامه همکاری سازمان بورس را با شرکت فرانسوی آتوس برای به­روزرسانی سامانه معاملات سهام را مهم­ترین اتفاق بازار سرمایه ایران در هفته گذشته دانست. از دیگر رویدادهای مهم می­توان به عضویت ایران در هیئت‌مدیره فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا، تلاش اوباما برای تحکیم برجام اشاره کرد.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها