عصر خودرو

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو مطرح کرد:

۳۵۰۰ میلیارد تومان، سهم صنعت آب و برق از اسناد خزانه اسلامی

عصر بازار- اسناد خزانه اسلامی که بر اساس قانون در پایان سال جاری باید نقد شود و قابلیت معامله در فرابورس را داراست، نسبت به اوراق مشارکت و سایر اوراقی که دولت منتشر می‌کند از شرایط بهتری برخوردار است.

۳۵۰۰ میلیارد تومان، سهم صنعت آب و برق از اسناد خزانه اسلامی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال تاکنون یک‌سوم بدهی صنعت برق پرداخت شده است.

    علیرضا دائمی با تاکید بر برنامه‌های وزارت نیرو برای پرداخت بدهی‌های صنعت برق، از اختصاص فروش حدود 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پرداخت مطالبات بخش غیردولتی و تولیدکنندگان برق در سال جاری خبر داد و افزود: 1500 میلیارد تومان از این اوراق از اسناد خزانه اسلامی بوده که بین شرکت‌ها توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر نیز توزیع شود.

    وی افزود: تدابیری نیز در بودجه سال 96 پیش‌بینی شده تا بتوانیم بخش دیگری از مطالبات را در سال آینده پرداخت کنیم.

    دائمی به میزان استفاده از اسناد خزانه اسلامی در وزارت نیرو بر اساس تبصره 5 قانون بودجه سال 95 اشاره کرد و گفت: کل اسناد خزانه اسلامی در قانون بودجه سال جاری رقم 7 هزار و 500 میلیارد تومان بود که از این میزان 3 هزار و 500 میلیارد تومان به صنعت آب و برق اختصاص داشت.

    معاون وزیر نیرو تصریح کرد: اسناد خزانه اسلامی بهترین روش برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت برق خواهد بود که در حال انجام است و پیمانکاران استفاده خوبی از آن کرده‌اند.

    وی از رضایت کامل پیمانکاران در خصوص استفاده از اسناد خزانه اسلامی سخن گفت و ادامه داد: رقم پیش‌بینی شده در بودجه به میزان 7 هزار و 500 میلیارد تومان بود که تمام آن اختصاص پیدا کرد و منابع ذخیره شده دیگری در حال حاضر موجود نیست.

    برچسب ها