عصر خودرو

افزایش ۲۸ درصدی فروش نفت کویت به ژاپن

عصر بازار- شرکت ملی نفت کویت اعلام کرد در راستای اجرای سیاست جدید این کشور مبنی بر افزایش تولید و صادرات نفت خام، فروش این محصول به ژاپن را افزایش داده است .

افزایش ۲۸ درصدی فروش نفت کویت به ژاپن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت ملی نفت کویت روز شنبه با صدور بیانیه ای که در پایگاه رسمی خود منتشر کرد، به همکاری های مستمر با کشور ژاپن در بخش انرژی و سیاست دولت کویت در رساندن سطح تولید نفت به 4 میلیون بشکه در روز اشاره و افزایش 28 درصدی صادرات نفت به ژاپن را در همین راستا عنوان کرد.
    بر اساس این بیانیه، مسئولان شرکت ملی نفت کویت با مدیران شرکت ' جی ایکس نیپون اویل' وارد مذاکره شده و بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کرده اند.
    کویت برای فروش نفت خود همواره حساب ویژه ای بر روی کشورهای شرق آسیا باز کرده و بخش اعظم نیازهای مالی خود را از این راه تأمین می کند .
    از سویی دیگر، داده های مالی منتشر شده از سوی اداره مرکزی گمرک چین نشان می دهد در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی روزانه 1.08 میلیون تن از نفت کویت روانه این کشور شرق آسیایی شده و این مقدار با افزایش 55.2 درصدی روبه رو بوده است.
    شرکت نفت کویت در ماه اوت سال 2014 قرارداد 10 ساله ای را با شرکت جهانی نفت و پتروشیمی چین (یونیپک) منعقد کرد که بنا به آن روزانه 300هزار بشکه از نفت کویت به این کشور صادر می گردد و احتمال می رود تا حجم این قراداد به روزانه 400هزار بشکه افزایش یابد.
    این در شرایطی است که روسیه با افزایش 42.3 درصدی صادرات نفت خود به چین آن را به حجم 988 هزار بشکه در روز رسانده و در صدر کشورهای صادرکننده نفت به این کشور قرار گرفته است. از سویی دیگر عربستان نیز حجم مبادلات نفتی خود با چین را 16.6 درصد کاهش داده و به 966 هزار در روز رسانده، اما عمان که در جایگاه سوم قرار دارد با بالا بردن 17.6 درصدی صادرات نفت خود به چین آن را به 774 هزار بشکه در روز افزایش داده است.
    لازم به ذکر است بنا به گزارش اداره اطلاعات انرژی ؟آمریکا که هفته گذشته منتشر شد چین به رغم کاهش رشد اقتصادی خود همچنان به عنوان محرک اصلی مصرف نفت در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به حساب می آید.
    کویت نیز به رغم کاهش درآمد ناشی از پایین آمدن بهای نفت در بازارهای جهانی تلاش می کند خود را در بازار رقابتی نفت و گاز به عنوان عضو 'اوپک' سرپا نگه دارد و به سرمایه گذاری های خود در این زمینه ادامه دهد.

    برچسب ها