عصر خودرو

تفاهم‌نامه همکاری بورس‌کالا و اتاق بازرگانی امضا شد

عصر بازار- امروز شنبه ششم آذر به منظور همکاری سازمان یافته بین شرکت بورس کالای ایران و کمیسیون صنایع اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی و ایجاد تحرک های لازم در خصوص عرضه و تقاضای محصولات صنعتی در شرکت بورس کالای ایران، تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری بورس‌کالا و اتاق بازرگانی امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این تفاهم نامه با مواضع مشترک دو نهاد، برای بهبود چرخه صنعت کشور، ساماندهی مکانیزم عرضه و تقاضا، شفافیت قیمتی و حذف واسطه های اضافی در فرآیند توزیع و نیاز به تعامل مشترک دو نهاد به امضا رسید.

    در این راستا، بورس به عنوان یک نهاد فرابخشی، با تلاش در جهت ایجاد بازار شفاف جهت تسهیل معاملات و کشف نرخ کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه‌ای بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا، سعی دارد تا ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک را در اختیار فعالان بازار قرار دهد. همچنین کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان یک نهاد خصوصی، سخنگوی بخش صنعت کشور بوده و با استفاده از نظرات خبرگان صنعت کشور، اقدام به آسیب‌شناسی، ارائه راهکار و رایزنی با نهادهای حاکمیتی در راستای بهبود وضعیت صنعت کشور می‌کند. 

    این در حالی است که یکی از عاجل‌ترین و در عین حال اصلی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین اقدامات مورد نیاز، جلوگیری از واسطه‌گری‌های مخلّ، شفافیت عرضه و تقاضا و توسعه بورس به عنوان مرجع اصلی نظام عرضه و تقاضای محصولات تولیدی است. 

    به موجب این تفاهم‌نامه دو طرف موافقت کردند، کمیته‌ای مشترک به منظور تعامل بهتر را متشکل از نماینده بورس با معرفی مدیرعامل بورس کالا و نائب رئیس، مشاور و دبیر کمیسیون صنایع اتاق ایران با معرفی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران تشکیل دهند که ماموریت آن، شناسایی و بررسی مشکلات احتمالی صنعت‌گران کل کشور در ورود به بورس و رایزنی برای برطرف کردن مشکلات باشد.

    دبیرخانه این کمیته در محل دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اتاق مستقر خواهد شد و دبیر این کمیته، به انتخاب اکثریت در اولین جلسه کمیته خواهد بود. همچنین ترتیبات تشکیل جلسات و شیوه اداره آنها به تصویب کمیته مشترک خواهد رسید. مدت این تفاهم‌نامه از امروز تا 31/08/1396 بوده و پس از انقضای این مدت، برای دوره‌های دو ساله ، با تایید طرفین قابل تمدید خواهد بود.

    برچسب ها