عصر خودرو

سفیر دانمارک خبر داد:

آمادگی دانمارکی‌ها برای مشارکت درپارس جنوبی

عصر بازار- سفیر دانمارک با اظهار شگفتی از توسعه پارس جنوبی توسط ایران، گفت: حضور شرکت‌های دانمارکی در پارس جنوبی فرصت آغاز همکاری با ایران در زمینه‌ سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی است.

آمادگی دانمارکی‌ها برای مشارکت درپارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دنی عنان سفیر دانمارک در ایران در حاشیه بازدید از فازهای پارس جنوبی با بیان اینکه  پیشرفت‌های ایران در توسعه پارس جنوبی خیره کننده است، گفت: تحت تاثیر تمام آنچه که شما در منطقه پارس جنوبی و در فازهای مختلف انجام می دهید قرار گرفتم.

    این مقام ارشد دانمارکی با اعلام اینکه در ابتدای ورود به پارس جنوبی انتظار دیدن چنین شرایطی را نداشته اما به گفته او پس از مشاهده این وضعیت بسیار شگفت زده شده است، تصریح کرد: تمام نمایندگان شرکت‌های نفتی که امروز در بازدید از منطقه پارس جنوبی حاضر بودند هم تحت تاثیر این فعالیت‌ها قرار گرفته‌اند.

    وی با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانمارکی در پارس جنوبی را فرصت طلایی آنها برای آغاز همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش سرمایه گذاری در حوزه انرژی و انتقال تکنولوژی است، اظهار داشت: شرکت‌های فعال نفتی دانمارک علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در میدان پارس جنوبی هستند.

    سفیر دانمارک در ایران افزود: سرمایه گذاری در بازار انرژی ایران مزیت رقابتی دارد، چرا که هزینه استخراج نفت و گاز در این بازار، به مراتب  کمتر از آن چیزی است که این شرکت‌های خارجی در دریای شمال انجام می‌دهند، بیان کرد: فعالیت‌های حفاری و استخراج نفت و گاز در این منطقه شرایط بهتری دارد و این موضوع شرکت‌های بین‌المللی زیادی را مجاب کرده تا علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران باشند.

    «دنی عنان» با تاکید بر اینکه در صورت علاقمندی ایران، شرکت‌هایی را معرفی خواهیم کرد تا بر سر آغاز فعالیت‌ها در پارس جنوبی مذاکره کنند، خاطرنشان کرد: امکان توسعه همکاری‌ها بین تهران-کپنهاگ به ویژه در حوزه صنایع نفت، گاز و انرژی در دوران پسابرجام وجود دارد.

    برچسب ها