عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

شفافیت اولین ثمره راه اندازی بورس ارز است

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که شفافیت اولین ثمره راه اندازی بورس ارز در اقتصاد کشور است گفت: پیش نیاز راه اندازی این بورس شفاف‌سازی نرخ‌گذاری و تک نرخی کردن ارز است.

شفافیت اولین ثمره راه اندازی بورس ارز است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی زارعی در خصوص راه اندازی بورس ارز گفت: شفافیت اولین ثمره راه اندازی بورس ارز در کشور است که تاثیر خود را بر سایر بخش های اقتصادی خواهد داشت.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از ریسک های مهم پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی قابلیت پیش‌بینی نوسانات نرخ ارز در کشور است که به نظر می رسد با راه اندازی این بورس امکان پیش بینی این نوسانات فراهم شود.
    وی اضافه کرد: هر چند در قانون رفع موانع تولید در خصوص زمینه‌های ورود ارز به بازار سرمایه پیش‌بینی هایی شده است اما برای موفقیت در راه اندازی بورس ارز باید هماهنگی و وحدت نظر میان بانک مرکزی، نظام بانکی و نیز شبکه صرافی‌ها اعمال شود.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در کشور بزرگ‌ترین عرضه‌کننده و تقاضا‌کننده دولت است گفت: دولتی ها باید اجازه دهند بازار عرضه و تقاضا نرخ واقعی ارز را در کشور تعیین کند که راه اندازی بورس ارز تا حدودی می تواند این خواب را تعبیر کند.
    وی در ادامه تاکید کرد: پیش نیاز راه اندازی بورس ارز در کشور شفاف‌سازی نرخ‌گذاری و تک نرخی کردن ارز است که می تواند اطمینان و ثبات را نیز به بازار ارز بازگرداند.

    برچسب ها