عصر خودرو

رییس اتحادیه خشکبار تهران مطرح کرد:

رونق صادرات کشمش با کمک بورس کالا

عصر بازار- رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران گفت: برای بهبود روند صادرات کشمش، باید اقدام به عرضه این محصول در بورس کالا کرد، اما به طور طبیعی موانعی بر سر راه وجود دارد که اکنون در حال اتخاذ تصمیماتی برای رفع آن موانع هستیم.

رونق صادرات کشمش با کمک بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مصطفی احمدی به مزایای ورود کشمش به بورس کالا اشاره کرد و گفت: عرضه این محصول در بورس کالا علاوه بر بهبود و شفافیت روند معاملات، باعث حذف دلالان و واسطه هایی خواهد شد که در بازار بی نظمی هایی در روند قیمتی این محصول ایجاد می کنند.
    رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران درباره نوع کشمش عرضه شده در بورس کالا اذعان داشت: در تلاش هستیم تا تمام انواع کشمش موجود در بازار در بورس کالا عرضه شود که امیدواریم با حضور خریداران، معاملات داخلی و صادراتی این محصول در بازار شفاف بورس توسعه یابد.
    احمدی در خصوص نقش بورس کالا در توسعه صادرات کالاها تصریح کرد: در صورتی که با حمایت های دولت و بخش خصوصی، فعالیت های بین المللی و حجم صادرات محصولات از بورس کالا افزایش یابد، می توان صادرات هدفمندی در بازار محصولات کشاورزی داشت که با افزایش درآمدهای ارزی کشور، می توان در مسیر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی حرکت کرد.
    وی با اشاره به یارانه های در نظر گرفته شده توسط هیات وزیران برای صادرات محصولات گفت: هیات وزیران مشوق هایی را برای صادرات کالا در نظر گرفته که بسیار مثبت است و این اتفاق می تواند به رشد صادرات از طریق بورس کالا نیز کمک کند.
    رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران درباره میزان نیاز داخلی کشور به کشمش گفت: حدود 60 هزار تن کشمش طی سال در کشور تولید می شود که از این میزان 10 هزار تن از آن در داخل کشور مصرف و مابقی آن به دیگر کشورها صادر می شود.
    وی در ادامه به عرضه پسته در بورس کالا اشاره کرد و گفت: موانعی که بر سر راه ورود کشمش به دلیل سنتی بودن بازار این محصول به بورس کالا وجود دارد برای پسته هم موجود است اما باید گفت به دلیل محسوب شدن پسته به عنوان یک محصول بین المللی، موانع موجود برای عرضه این محصول بیشتر از کشمش است.
    احمدی درباره صادرات پسته از طریق بورس کالا به دیگر کشورها گفت: با توجه به اینکه عرضه پسته در سطح داخلی با مشکلی مواجه نیست، بورس کالا باید تدابیری را اتخاذ کند تا روند صادرات پسته از جنبه های مختلف شاهد تحولی مثبت باشد.

    برچسب ها