عصر خودرو

نفت به ۴۷ دلار و ۲۴ سنت رسید

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۷۶ سنت معادل ۳.۵۹ درصد افت به ۴۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

نفت به ۴۷ دلار و ۲۴ سنت رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه عربستان اعلام کرد که در نشست روز دوشنبه با حضور تولید کنندگان غیر عضو اوپک برای بحث در خصوص کاهش تولید شرکت نخواهد کرد، ابهام در مورد به نتیجه رسیدن طرح کاهش تولید موجب شد تا قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه نزدیک به 4 درصد کاهش یابد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 76 سنت معادل 3.59 درصد افت به 47 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 90 سنت معادل 3.96 درصد کاهش به 46 دلار و 6 سنت رسید. قیمت ها در معاملات پس از پایان کار بازار نیز همچناک کاهش داشت و تا 45 دلار و 88 سنت پایین آمد.

    قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات هفتگی 13 سنت رشد داشت. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات این هفته رشدی 20 سنتی داشت.

    به دلیل تعطیلی روز جشن شکرگزاری در آمریکا و در آستانه تعطیلات اخر هفته دیروز حجم معاملات پایین بود.

    منابع آگاه در درون اوپک اعلام کردند عربستان به سازمان اعلام کرده که در مذاکرات روز دوشنبه با تولید کنندگان غیرعضو اوپک در مورد کاهش تولید حضور نخواهد داشت زیرا ابتدا می خواهد روی دستیابی به اجماع در درون اوپک تمرکز کند.

    طارق ظاهر، مدیر موسسه مشورتی تیچه کپیتال در نیویورک گفت: من   فکر می کنم اعلام سعودی ها مبنی بر عدم شرکت در نشست عامل اصلی کاهش قیمت ها بوده است.

    برچسب ها