عصر خودرو

رونمایی از شرکای جدید پتروشیمی؛

اسپانیا در ایران پتروشیمی‌ساز می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به مذاکرات ایران و اسپانیا برای بازگشایی خط جدید اعتباری برای توسعه صنعت پتروشیمی، سه محور همکاری جدید با غول پتروشیمی دانمارک را تشریح کرد.

اسپانیا در ایران پتروشیمی‌ساز می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسین علیمراد در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات با شرکای جدید توسعه ای صنعت پتروشیمی کشور در دوران پسا برجام، گفت: پس از انجام گفتگوهایی با شرکت‌ها و بانک‌های آلمانی برای بازگشایی خط اعتباری سه میلیارد یورویی در صنعت پتروشیمی، گفتگوهایی با شرکت‌هایی از اسپانیا و دانمارک هم انجام شده است.

    مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه شرکت «سرکوبه» اسپانیا برای همکاری، مشارکت و سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: بر این اساس یکی از محورهای مذاکرات با این شرکت اسپانیایی بازگشایی خط جدید اعتباری برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون گفتگوها برای دامنه زمانی فعالیت‌های مشترک آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود به زودی توافق نهایی با اسپانیایی‌ها درباره نحوه مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران حاصل شود.

    «مارسلو آلبرتو ریوداوتس اسلانگن» مدیر صادرات شرکت سرکوبه اسپانیا پیشتر در حاشیه دیدار با مقامات شرکت صنایع پتروشیمی ایران در تهران از آمادگی دوباره این مجموعه برای تامین فاینانس بلندمدت پتروشیمی دماوند خبر داده و گفته بود: برای چندمین بار است در طول چند ماه اخیر در ایران حضور داریم و امیدواریم مذاکرات برای مشارکت در مجتمع پتروشیمی دماوند به نتیجه برسد.

    3 محور گفتگو با دانمارکی‌ها در صنایع پتروشیمی

    علیمراد در ادامه در خصوص مذاکرات انجام گرفته با «هالدو تاپسو» بزرگترین شرکت پتروشیمیایی دانمارک هم توضیح داد: تاکنون در سه محور گفتگوهایی با این شرکت دانمارکی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده است.

    مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از انتقال دانش فنی، تکنولوژی، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی به عنوان سه محور گفتگوهای انجام گرفته با شرکت هالدو تاپسو نام برد خاطرنشان ساخت: این شرکت دانمارکی برای تداوم همکاری‌ها با صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده است.

    اخیرا و در حاشیه برگزاری نمایشگاه پلاستیک  آلمان، با حضور مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفتگوهایی با مدیران ارشد هالدو تاپسوی دانمارک انجام گرفته است.

    تا پیش از اعمال تحریم‌ها، شرکت هالدو تاپسوی دانمارک یکی از شرکت های فعال در صنایع پتروشیمی ایران بود به طوری‌که این شرکت دانمارکی قرارداد احداث واحد متانول مرجان در فازدوم عسلویه را به ارزش تقریبی 500 میلیون یورو امضا کرده بود.

    علاوه بر این «یورگن نرگارد گل» معاون رئیس شرکت دانمارکی هالدور تاپسو همزمان با لغو تحریم‌های پیش روی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران، خواستار توسعه همکاری‌ها با صنعت پتروشیمی در حوزه پژوهش، فنآوری و تامین کاتالیست شده بود.

    برچسب ها