عصر خودرو

انتقال تکنولوژی پیش‌شرط همکاری‌های بین‌المللی ایران

عصر بازار- وزیر نیرو گفت: پیش شرط ایران برای همکاری‌های بین‌المللی انتقال تکنولوژی و به‌کارگیری حداکثری پتانسیل‌های بومی در زمینه‌های آب و برق است.

انتقال تکنولوژی پیش‌شرط همکاری‌های بین‌المللی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در ادامه سفر خود به ژاپن در ملاقات با معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع این کشور گفت: سوابق همکاری بین دو کشور ایران و ژاپن بسیار طولانی است و خوشبختانه همواره این روابط برای دو طرف عایدات بسیار خوبی داشته است.

    وی افزود: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری دو کشور بویژه پس از توافق هسته ای بوجود آمده است و امیدواریم دو کشور بتوانند نهایت استفاده را از این فرصت بوجود آمده ببرند.

    چیت چیان تصریح کرد: ایران برای توسعه پست‌های GIS برق برنامه‌ریزی بسیار خوبی انجام داده است و شرکت‌های ژاپنی می‌توانند با پیدا کردن یک شریک ایرانی در این زمینه وارد شده و همکاری‌های خود را با ایران گسترش دهند.

    وزیر نیرو بیان کرد: برنامه توسعه نیروگاه‌ها نیز در ایران بسیار وسیع است و شرکت‌های ژاپنی چنانچه مایل به همکاری باشند می‌توانند در این زمینه وارد شده و در مناقصه‌های موردنظر شرکت کنند.

    وی تاکید کرد: پیش شرط ما برای ورود شرکت‌های ژاپنی به این عرصه‌ها، انتقال تکنولوژی، داشتن شرایط فاینانس بهتر نسبت به رقبا و به‌کارگیری حداکثری پتانسیل‌های بومی در زمینه‌های گوناگون است.

    برچسب ها