عصر خودرو

مدیرعامل مرکز مالی ایران خبر داد:

ورود مرکز مالی به آموزش بورس‌های کالایی

عصر بازار- مرکز مالی ایران که ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مالی و مشاوره در بازار پول و سرمایه بیشتر فعالیت‌های آن را شامل می‌شود، در سال های اخیر به منظور پر کردن جای خالی موسسات معتبر، تخصصی و لزوم توجه به توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در ایران شکل گرفته است.

ورود مرکز مالی به آموزش بورس‌های کالایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، این در حالی است که علاوه بر موارد گفته شده، تخصصی شدن فعالیت‌ها و فرآیندهای بازار سرمایه، نیاز به ایجاد ساختاری جهت برنامه‌ریزی، اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و ایجاد هم افزایی در فعالیت بورس‌های کشور دارد. بنابراین به منظور آشنایی بیشتر با این مرکز و آگاهی از برنامه‌های پیش‌روی آن با علی نقوی مدیرعامل مرکز مالی ایران به گفت‌وگو پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

    - آقای نقوی امسال مرکز مالی چه فعالیت‌هایی انجام داده و چه برنامه‌هایی را تا پایان سال در دست اجرا دارد؟

    مرکز مالی با هدف ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی توسط بورس‌ها تاسیس شده است. امسال برنامه استراتژیک مرکز مالی، تدوین و در مرحله نهایی تصویب توسط هیئت مدیره است. در واقع این برنامه، نقشه راه سه ساله مرکز در راستای آموزش‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. علاوه بر این امسال برای اولین بار توسعه آموزش‌های مجازی با همکاری یکی از استارتاپ‌های ایرانی شروع شده و دوره‌های آن به زودی اجرایی می‌شود.

    همچنین در حوزه همکاری‌های بین‌الملل، فعالیت‌هایی آغاز شده و مذاکراتی که از یک سال و نیم پیش با موسسات معتبر خارجی دنبال شده بود، به نتیجه رسیده است. به این ترتیب، اولین دوره آموزش بین‌المللی با همکاری مجموعه "یورو مانی" در مرداد و دومین دوره آن در شهریور برگزار شد. دو دوره حرفه ای نیز با این شرکت تاکنون برگزار شده است و به زودی همکاری‌های تازه‌ای در بخش بین‌الملل با مذاکراتی که در حال پیگیری است، انجام می‌شود . 

    در خصوص برنامه‌های آتی نیز، توسعه دانش بورسی با همکاری موسسات بین المللی یکی ماموریت‌هایی است که به شدت در حال پیگیری آن هستیم تا بتوانیم دانش و تجربه موسسات بین‌المللی را به ایران بیاوریم در عین حال بتوانیم از ارتباطات ایران استفاده کرده و این اطلاعات را در کشورهای دیگر منتشر کنیم. در حوزه آموزش‌های میان مدت نیز برنامه هایی در دست اقدام است و قصد داریم با همکاری دانشگاه‌های کشور بتوانیم فعالیت‌های جدیدی انجام دهیم.

    در حوزه آموزش‌های مالی نیز فعالیت‌هایی در دست اقدام است تا با حضور موسسات خارجی برای فعالان بازار، کارشناسان نهادهای مالی، مدیران و کارشناسان بازار سرمایه آموزش‌هایی ارائه شود. 

    - استقبال از دوره‌هایی که مرکز مالی برگزار می‌کند به چه میزانی است؟ و بیشتر کدام طیف از فعالان بازار در این دوره‌ها شرکت می‌کنند؟

    مخاطب اصلی دوره‌های مرکز، ناشران بازار یعنی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، فرابورس و بورس‌های کالایی هستند. استقبال از دوره‌های مرکز مالی رو به افزایش است و برنامه جدید این مرکز حضور آموزشی در بورس‌های کالایی است. در حال‌حاضر فعالان بازار آشنایی کمتری با ساز و کار معاملاتی در بورس‌های کالایی دارند و مرکز مالی در حال سرمایه‌گذاری آموزشی در این حوزه است. به این ترتیب طراحی دوره‌های آن نهایی شده و به زودی اجرایی می‌شود. به عبارت دیگر، ورود به حوزه‌های کالایی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. 
    در این راستا، سال پیش در حوزه برق برنامه ریزی انجام و دوره‌های آموزشی برگزار شد. همچنین همایشی در حوزه انرژی داشتیم. در حوزه آتی سکه نیز برنامه‌های زیادی اجرا کردیم و امسال نیز با رویکرد متفاوتی این کار ادامه پیدا می‌کند.

    - در حوزه آموزش‌های عمومی، مرکز مالی چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کند؟

    با استفاده از یک استارتاپ‌ ایرانی که در حوزه آموزش‌های مجازی فعال است، در حال تولید ایده‌های آموزشی به صورت ویدیو هستیم تا  تمام هموطنان بتوانند در داخل و خارج از کشور به آن دسترسی داشته باشند و با ابزارهای مالی و بازار سرمایه آشنا شوند. این ایده ها به صورت ویدیوهای آموزشی در حال تولید و تدوین است که جزئیات بیشتر در این مورد اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو