عصر خودرو

سوت پایان کاهش قیمت نفت در بازار

عصر بازار- به دنبال افزایش تولید نفت آمریکا،پیش بینی کاهش قیمت نفت قوت گرفت.

سوت پایان کاهش قیمت نفت در بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، به گفته رییس آژانس بین المللی انرژی،با افزایش مجدد عرضه نفت، افزایش قیمت ناشی از کاهش تولید نفت اوپک که موفقیت آمیز بود، ممکن است تضعیف شود.

    فیث بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت، اگر اوپک در نشست هفته آینده توافق کند که تولید خود را محدود سازد، قیمت نفت ممکن است به 60 دلار برسد و شاهد جهش در تولید جهانی نفت به ویژه نفت شیل آمریکا باشیم. وی افزود، این افزایش تولید ممکن است موجب وارد آمدن فشار مجدد بر قیمت ها در طی 9 ماه تا یک سال آینده شود.

    رئیس آژانس بین المللی انرژی افزود: «این اولین بار در تاریخ نفت است که سرمایه گذاری ها در طی 3 سال متوالی در حال کاهش است.در نتیجه ما ممکن است شاهد مشکلات بزرگتری در چند سال آینده باشیم.»

    کارشناسان می گویند، اگر اوپکی ها به توافق برسند که تولیدات خود را کاهش دهند، احتمال دارد که قیمت نفت به بالای 60 دلار نیز افزایش پیدا کند. تا کنون قیمت نفت برنت به دلیل خوش بینی به جلسه 30 نوامبر اوپکی ها، 10 درصد نسبت به سه ماه افزایش متوالی، افزایش قیمت داشته و به نزدیکی 50 دلار رسیده است.

    به گفته آنها، خیلی از افراد منتظر توافق در کاهش با فریز نفتی در جلسه وین هستند ولی باید به پله بعدی پس از این توافق نیز فکر کرد.

    میانگین قیمت برنت در سال جاری بشکه این 44 دلار بوده است که 50 درصد پایین تر از میانگین 5 سال متوالی بوده است. همین اتفاق باعث شده که کشورها هزینه های خود را کاهش دهند.

    کارشناسان اعلام کردند که برای اولین بار به طور سه سال متوالی سرمایه گذاری در بازار نفت روند کاهشی داشته است که این موضوع احتمال دارد که در سال های آینده مشکلات زیادی را ایجاد کند.

    تولیدات نفت خام آمریکا در ژوئن سال گذشته به بیشترین حد خود رسیده بود به طوری که این کشور میانگین 9.61 میلیون بشکه در روز تولید کرده بود. در حال حاضر با کاهش 10 درصد، میانگین 8.69 میلیون بشکه در روز تولید می کند.

    برچسب ها