عصر خودرو

چرخش ایران‌ایر به سمت هواپیماهای امتحان پس داده

پرونده ورود ایرباس ۳۸۰ به ایران مختومه شد

عصر بازار- هزینه بالا، محدودیت در تردد، نارضایتی ایرلاین‌های خریدار و نبود مشتری لازم باعث شده غول‌پیکر ترین هواپیماهای مسافرتی جهان با مشکلاتی بزرگ روبرو شود تا جایی که احتمال خروج همیشگی آن‌ از خط تولید بسیار قوت گرفته است.

پرونده ورود ایرباس ۳۸۰ به ایران مختومه شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هواپیما ایرباس 380 که به دلیل بزرگی بدنه و ظرفیت مسافرگیری بیش از 800 نفر در یک پرواز در طول سال‌های گذشته به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافرتی جهان شناخته شده به نظر می‌رسد نتوانسته در بازارهای بین‌المللی برای خود اعتبار لازم را به دست اورد و از همین رو احتمال کنار گذاشتن آن‌ از خط تولید وجود دارد.

    با وجود انکه چند شرکت هواپیمایی عربی فعال در حاشیه خلیج فارس نسبت به خرید این هواپیما اقدام کرده‌اند اما رویکرد کلی بازار بین‌المللی نسبت به این هواپیما مثبت نبوده و همین موضوع ایرباس 380 را به روزهای پایانی خود نزدیک کرده است.

    درهمین راستا ایران‌ایر نیز که در توافق ابتدایی با ایرباس برنامه خرید 12 فروند 380 را نهایی کرده بود حالا قصد دارد این هواپیما را با گزینه‌های دیگر جایگزین کند. یک مقام آگاه با بیان این مطلب به ایسنا گفت: هواپیمای ایرباس 380 در طول این سال‌ها نتوانسته در بازار جهانی خود را ثابت کند و از این رو احتمال آن‌ وجود دارد که به زودی حتی فعالیت خطوط تولید آن‌ نیز بسیار کم‌رنگ بشود. از این رو شانس چندانی برای آن‌ وجود ندارد که ایران بحث خرید این هواپیما را پیگیری کند.

    برای جایگزین کردن این هواپیما گزینه‌هایی همچون خانواده ایرباس 320 و 330 شانس زیادی دارند تا به جای این هواپیمای غول پیکر وارد آسمان ایران شوند.

    برچسب ها