عصر خودرو

درخواست اوپک از روسیه برای کاهش تولید به جای فریز

عصر بازار- پیشنهاد روسیه برای فریز تولید در سطح فعلی در صورت توافق اوپک برای برخی از اعضای این سازمان به اندازه کافی جذاب نیست و آنها خواهان کاهش تولید روسیه هستند.

درخواست اوپک از روسیه برای کاهش تولید به جای فریز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که به نظر می رسد عراق، از مخالفت با کاهش تولید دست کشیده است، آخرین تلاش های اوپک برای اجرای توافق الجزایر و تقویت قیمت نفت روی ایران و کشورهای غیر عضوی نظیر روسیه متمرکز شده است.

    تداوم رفت و آمدهای دیپلماتیک از جمله سفر طراح اصلی توافق ماه سپتامبر الجزایر به تهران و یک صبحانه کاری غیرمعمول با کشورهای غیر عضو اوپک در وین پس از آن اتفاق می افتد که کمیته کارشناسان اوپک این هفته نیز نتوانست جزئیات چگونگی کاهش تولید و سهم در یک از اعضای اوپک در این کاهش را نهایی کند. در حالی که کمتر از یک هفته تا نشست مهم وزرای عضو اوپک در وین زمان باقی مانده، خودداری تنها یک عضو مهم از شرکت در کاهش تولید مانع از نهایی شدن جزئیات این طرح شده است.

    حتی اگر عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک پس از عربستان هم در تلاش ها برای کاهش تولید مشارکت کند، هنوز موانع دیگری بر سر راه نهایی شدن توافق وجود دارد. ایران، سومین تولید کننده بزرگ عضو سازمان همچنان اصرار دارد که حق داشته باشد تولید خود را به سطح قبل از تحریم ها یعنی حدود 4 میلیون بشکه در روز برساند. پیشنهاد روسیه برای فریز تولید در سطح فعلی در صورت توافق اوپک نیز برای برخی از اعضای اوپک به اندازه کافی جذاب نیست و آنها خواهان کاهش تولید روسیه هستند.

    اولیویر جاکوب، مدیر موسسه مشورتی پتروماتریکس در سوئیس گفت: «تغییر نظر عراق در مخالفت با کاهش تولید احتمال توافق اوپک را بالا می برد.»

    به گفته یک مقام آگاه، نورالدین بوترفا، وزیر انرژی الجزایر روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد تا بتواند نظر ایران را به مشارکت در این توافق جلب کند.

    بوترفا همچنین روز 28 یا 29 نوامبر در وین با همتای عراقی خود در وین دیدار خواهد کرد، هرچند که پس از اظهارات مثبت مقامات عراقی، این کشور اکنون کمتر مشکلی بر سر راه توافق بشمار می آید.

    برچسب ها