عصر خودرو

حامد سلطانی نژاد مطرح کرد؛

ICC زمینه ساز توسعه فعالیت های بین المللی بورس کالا

عصر بازار-مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) در روزهای پایانی آبان ماه ۱۳۹۵ برگزار شد و «کنفدراسیون صادرات ایران»، «کانون انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی» و «سندیکای بیمه‌گران ایران» از میان اعضای سازمانی و «سید حسین سلیمی»، «بانک صنعت و معدن»، «شرکت بورس کالای ایران»، «شرکت بیمه رازی» و «بانک پارسیان» از میان اعضای انفرادی به عنوان عضو شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند. همچنین بر اساس اساسنامه جدید کمیته ایرانی ICC مبنی بر انتخاب بازرس قانونی، «حسین وکیلی» با رأی اعضا به عنوان بازرس قانونی تجدید انتخاب شد.

ICC زمینه ساز توسعه فعالیت های بین المللی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این مجمع عمومی شرکت بورس کالای ایران نیز از میان اعضای انفرادی به عنوان عضو شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شد و مدیرعامل بورس کالای ایران در این خصوص گفت: رسالت اصلی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، تسهیل تجارت است و با توجه به ماهیت بورس کالای ایران، این شرکت می تواند در بخش های مختلف ICC فعال باشد.

    حامد سلطانی نژاد با اشاره به اینکه همکاری و مشارکت شرکت های تجاری داخلی، زمینه گسترش فعالیت های بین المللی را فراهم می کند، افزود: توسعه تجارت، کاهش موانع پیش روی آن، جذب سرمایه گذاری خارجی و برقراری شرایط مناسب حضور بنگاه های اقتصادی در عرصه بین المللی، تنظیم مقررات مربوط به اعتبارات اسنادی، تدوین ضمانت ها و قراردادهای بین المللی از مهمترین ویژگی های "آی سی سی" است.

    وی گفت: همسویی اهداف کمیته ایرانی با بورس کالای ایران در زمینه های امور تجاری به ویژه موضوعات گمرکی و ضمانت ها، برند سازی، شفافیت قیمتی، تسهیل مبادله و حمل و نقل بین المللی فرصتی را فراهم می کند تا امکانات و ظرفیت های بورس کالا بیش از پیش در اختیار فعالان اقتصادی جهت حضور در بازارهای جهانی قرار گیرد.

    در پایان مدیرعامل بورس کالای با اشاره به اینکه مقر ICC در پاریس است و این اتاق 90 عضو در کشورهای مختلف با عنوان کمیته ملی دارد، اظهار داشت: در مجموع به نظر می رسد که ICC، فضای خوبی برای توسعه فعالیت های بین المللی بورس کالا ایجاد کند، به طوریکه از این پس بورس کالا حضور فعالی در کمیسیون های تجارت و سرمایه گذاری، اقتصاد دیجیتالی و تسهیلات گمرکی و تجاری خواهد داشت.

    برچسب ها