عصر خودرو

رئیس جمهور ونزوئلا:

توافق اوپک برای کاهش تولید حتمی است

روسیه و سایر کشورها را برای توافق همراه می‌کنیم

عصر بازار- رئیس جمهور ونزوئلا گفت: توافق اوپک برای کاهش تولید نفت حتمی و بسیار نزدیک است و روسیه و سایر کشورها را برای توافق همراه خواهد کرد.

توافق اوپک برای کاهش تولید حتمی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد توافق اوپک برای کاهش تولید و بالا رفتن قیمت بسیار نزدیک است.

    رئیس جمهور ونزوئلا که برای کارگران شرکت استات‌اویل سخنرانی می‌کرد، گفت: بدین منظور وزیر نفت کشورش را برای متقاعد کردن سایر کشورها به روسیه اعزام خواهد کرد.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، 2 ماه پیش در الجزیره توافق کردند که سطح تولید و عرضه نفت را کاهش دهند که البته در این نشست شرایط ویژه‌ای را برای لیبی، نیجریه و ایران در نظر گرفته‌اند که به دلیل تحریم و نا آرامی‌های داخلی، سطح تولیدشان کاهش یافته بود.

    در نشست الجزیره توافق شد که سطح تولید نفت کشورها 800 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند البته بعد از آن 2 نشست کارشناسی برای تعیین سهم هر کشور از این کاهش انجام شده است.

    روز گذشته در نشست کارشناسی در وین اتریش قرار شده کشورها 4 تا 4.5 درصد سطح تولیدشان را نسبت به ماه اکتبر کاهش دهند که در این میان قرار است سهم ایران از این میزان کاهش نیز 130 هزار بشکه در روز باشد.

    رئیس جمهور ونزوئلا توافق اوپک را موفقیت کامل خواند و گفت: از این بابت خداوند را شاکرم و به تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم اعتقاد کامل دارم.

    وی اضافه کرد: توافق اوپکی‌ها برای فریز یا کاهش تولید بسیار نزدیک است که بازار را متعادل می‌کند و قیمت را بالا می‌کشد که این اقدام منصفانه خواهد بود.

    به گزارش رویترز، اقتصاد ونزوئلا تا 95 درصد به درآمدهای نفتی وابسته است که افت قیمت نفت طی 2 سال گذشته رکود را به این کشور آورده است.

    برچسب ها