عصر خودرو

درپی اعتراض طلافروشان صورت می‌گیرد

احتمال کاهش ۶ درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا

عصر بازار- رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ضمن اشاره به مکاتبات انجام شده با نهاد ریاست جمهوری و مجلش شورای اسلامی، از احتمال کاهش شش درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا خبر داد.

احتمال کاهش ۶ درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد ولی با اشاره به اینکه مکاتباتی توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با کمیسیون اقتصادی دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا انجام شده است، اظهار کرد: در این مکاتبات نظرات فنی و کارشناسی در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده و خواستار کاهش میزان این مالیات شده ایم.

    وی ادامه داد: در ارتباط با تبعات بالا بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا که در حال حاضر 9 درصد است، توضیحاتی به هر دو مجموعه مذکور ارائه شده و قرار است به زودی در جلساتی حضوری نقطه نظرات طرفین اعلام شود. علاوه بر این، پیش بینی های خود را در مورد شرایط مختلف بازار طلا عنوان کرده ایم که امیدواریم مدنظر قرار گیرد.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا 9 درصد است، بیان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده احتمال کاهش شش درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا وجود دارد و بر اساس پیش بینی های مختلف انتظار می رود که میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا سه درصد لحاظ شود اما این مسئله هنوز قطعی نشده و در آینده نزدیک اعلام می شود.

    برچسب ها