عصر خودرو

رییس اتحادیه طلافروشان زنجان خبر داد

تعطیلی طلافروشی‌ها در اعتراض به بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر زنجان از تعطیلی مغازه‌های طلافروشی این استان به دلیل بالا بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا خبر داد.

تعطیلی طلافروشی‌ها در اعتراض به بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید محمد صفایی درباره اعتراض بازار طلا فروشان زنجان نسبت به بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده طلا عنوان کرد: در دو روز گذشته حدود هفت - هشت مورد برگه مالیات ارزش افزوده با مبلغ 200 و 300 میلیون ابلاغ شده است که مربوط به سال‌های 1391 و 1392 می‌شده است.

    وی افزود: در پی این موضوع برخی از همکاران در بازار طلافروشان زنجان اعتراض خود را با توجه به رکود حاکم بر بازار اعلام کردند و برخی از همکاران نیز موفق به دریافت مالیات بر ارزش افزوده نشدند و مغازه‌های خود را بستند.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر زنجان ادامه داد: مغازه‌های بازار طلا فروشان در زنجان تعطیل هستند اما با پیگیرهایی که با معاونت امنیت سیاسی استانداری و با مدیرکل دارایی صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که از امروز مغازه‌ها فعالیت‌شان را انجام دهند.

    صفایی اضافه کرد: اعتراض همکاران ما مربوط به شرایط فعلی بازار و رکود موجود در بازار است که روز به روز بدتر شده است و مالیات بر ارزش افزوده با رقم فعلی (9 درصد) قابل پرداخت نیست و باید در این زمینه تعامل و همکاری لازم با اداره امور دارایی برای لحاظ کردن تخفیف در مالیات بر ارزش افزوده انجام شود.

    وی اظهار امیدواری کرد که با مذاکرات انجام شده، حداکثر تخفیف برای مالیات بر ارزش افزوده طلا لحاظ شود.

    برچسب ها