عصر خودرو

ظریف:

نفت برجام را زنده نگه داشته است

عصر بازار- وزیرامور خارجه با بیان این که وزارت نفت بهترین بهره را از برجام برده است، گفت: نفت برجام را زنده نگه داشته است.

نفت برجام را زنده نگه داشته است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد جواد ظریف در نشست هم اندیشی و هماهنگی وزیران و معاونان وزارت نفت و خارجه  که در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، تاکید کرد: وزارت امور خارجه آماده است تا شرایط را برای پیشبرد اهداف وزارت نفت فراهم کند.

    وی با بیان این که نباید فرصت‎های پسابرجام را از دست داد، تصریح کرد: وزارت نفت نشان داد که برجام عملیاتی و زنده است.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزارت امور خارجه در به‎ سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای تاکید کرد: وزارت نفت تلاش کرد از فرصت‎های حاصل از برجام به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

    وزیر نفت همچنین در این دیدار سیاست کلی بخش نفت و گاز و سیاست وزارت نفت را در ارتباط با کشورهای اروپایی، آسیایی و منطقه تشریح کرد.

    دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز به تازگی با تحسین عملکرد وزارت نفت پس از برجام، رساندن مقدار تولید به زمان پیش از تحریم را اعجاب انگیز خواند.

    تولید نفت ایران پس از اجرای برجام بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به مرز چهار میلیون بشکه در روز رسید، همچنین صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه سال ٩٢ به ٢ میلیون و ٤٤۰ هزار بشکه در روز در ماه اکتبر رسیده است.

    برچسب ها