عصر خودرو

قائم مقام وزیر صنعت اعلام کرد

بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت است

عصر بازار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت بوده و حدود ۳۰ پروژه در این راستا در کشور به سرانجام رسیده است.

بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت در سه سال گذشته اقداماتی انجام داده که یکی از این موارد ثبات در محیط کلان اقتصادی بوده است.

    وی افزود: دولت سیاست‌های اصولی در جهت حمایت از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار اتخاذ کرده است و رئیس جمهور هم بر اجرای آنها تاکید دارند.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اما مسائل اقتصادی یک شبه حل نمی‌شود و همچون بحث اشتغال، نیاز به زمان و سرمایه گذاری دارد.

    وی عنوان کرد: امسال هدف گذاری کرده‌ایم که 10 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهیم.

    رحمانی ادامه داد: بیشترین سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت بوده و 20 تا 30 پروژه در این راستا در کشور به سرانجام رسیده است.

    وی به تدوین استراتژی‌های صنعتی در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در حال اجرای آمایش سرزمین هستیم و رشته‌های صنعتی که در کشور پیشران هستند را مشخص کرده‌ایم. حدود 12 صنعت تاکنون مشخص شده‌اند و در حال تطبیق آنها با استان‌ها هستیم که تا یکی - دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با عنوان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد در دستور کار اصلاح هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان نیز در مجلس قوانینی را که در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید هستند حمایت کنند.

    وی در پایان عنوان کرد: یکی از جاهایی که مغفول مانده است استان‌های مرزی هستند که باید آنها را حمایت کرد.

    برچسب ها