عصر خودرو

جذب ۹۶۰ میلیون دلار سرمایه در هشت ماهه نخست سال جاری

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: رقم ۹۶۰ میلیون دلار سرمایه در هشت ماهه سال جاری برای استان تهران جذب شده است.

جذب ۹۶۰ میلیون دلار سرمایه در هشت ماهه نخست سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سیدحسین هاشمی در هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری تهران برگزار شد، گفت: در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی انتظار ویژه ای در مورد استان تهران وجود دارد و لازم است کمیته نظارت ستاد اقتصاد مقاومتی گزارش عملکرد دستگاه ها در مورد پروژه های اقتصاد مقاومتی را با دقت بیشتر بررسی کند.

    وی به جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز اشاره کرد و افزود:‌ مدیریت انرژی در صنایع یکی از موضوعات اساسی در اقتصاد مقاومتی است که باید در اولویت قرار بگیرد.

    استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر توجه دستگاه ها به اموال دولتی تصریح کرد: لازم است دستگاه های اجرایی گزارش اموال خود را به اقتصاد دارایی ارایه دهند.

    در این جلسه مقرر شد نشست آتی اقتصاد مقاومتی در یکی از شهرستان های پیشتاز استان در اقتصاد مقاومتی برگزار شود.

    *رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران: پیشرفت 90 درصدی پروژه های عمرانی در 8 ماه نخست سال جاری

    نعمت الله ترکی در پایان نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جلسه برخی از دستگاه های اجرایی گزارش عملکرد خود را در مورد اقتصاد مقاومتی ارایه دادند، گفت:‌ در هشت ماهه ابتدای سال جاری بیش از 90 درصد پروژه ها پیشرفت داشتند.

    *جذب 960 میلیون دلار سرمایه در هشت ماهه نخست سال جاری

    وی افزود: مکانیزه سازی صندوق فروشگاه ها با کمک اصناف، ارایه گزارش ثبت اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های اجرایی با همکاری سازمان اقتصاد دارایی،استقرار خزانه الکترونیکی در استان تهران و حذف صدور چک، رشد 125 برابری جذب سرمایه گذاری امسال نسبت به سال گذشته که به رقم 960 میلیون دلار در هشت ماهه سال جاری رسیده است از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه بود.

    *ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در دستور کار

    رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دستور کار دو منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در جلسه اقتصاد مقاومتی بررسی شد تصریح کرد: قرار است این دو منطقه تعیین تکلیف شوند.

    *الزام واحدهای تولیدی به راه اندازی بخش نظارتی/صادرات غیر نفتی شاخص اقتصاد مقاومتی پایتخت

    ترکی ادامه داد: گسترش استاندارد سازی در واحدهای تولیدی در این جلسه مطرح شد که بخش صادرات غیرنفتی یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی است و حوزه استاندارد نقش مهمی در این بخش دارد.

    وی گفت:‌ دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی فعال در بخش استانداردسازی را ملزم کردیم تا بخش نظارتی داشته باشند تا در موضوع صادرات کالاها با کیفیت بالا باشند.

    *طرح پایلوت بهره مندی از محلول کاهش آلایندگی در سوخت اتومبیل ها

    رییس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اجرای طرح پایلوت بهره مندی از محلول کاهش آلایندگی در سوخت اتومبیل ها اشاره کرد و گفت: با یک کشور در این زمینه مذاکره کردیم و با هماهنگی سازمان استاندارد و محیط زیست مقرر شد تا پس از تست محلول تجهیزات از خارج خریداری شده و برای اجرای طرح سرمایه گذاری شود.

    *ورود به بخش فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی

    ترکی به اهمیت فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی و نقش مردم و آموزش و پرورش در این بخش اشاره کرد و افزود: رسانه ها و صدا و سیما در این بخش اقدامات خوبی تاکنون انجام داده اند اما کافی نیست و قرار است پس از دریافت گزارش دستگاه ها در بخش اقتصاد مقاومتی برای تقویت فرهنگ سازی وارد شویم.

    وی در پایان با اشاره به وضعیت سرشماری استان تاکنون گفت:‌سرشماری در بیشتر شهرستان ها تا 100 درصد انجام شده است اما در شهر تهران تا 90 درصد انجام شده است و خانواده هایی که نتوانسته اند در مراحل نخست و دوم ثبت نام کنند امروز و فردا می توانند با مراجعه به سایت سرشماری اطلاعات خود را وارد کنند.

    39223

    برچسب ها