عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب:

توسعه ۴ میدان نفتی کشور به مناطق نفتخیر جنوب واگذار شده است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: امیدواریم انعقاد تفاهم‌نامه میان ما و کنسرسیوم پرگس، منجر به مناقصه شود و با انجام آن شاهد افزایش تولید در سایر مناطق نفتی باشیم.

توسعه ۴ میدان نفتی کشور به مناطق نفتخیر جنوب واگذار شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن عالیپور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مناطق نفتخیز جنوب و کنسرسیوم بین المللی پرگس که امروز، سوم آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از بهمن 94 که مذاکراتی برای انعقاد قراردادهای با الگوی مناطق نفتخیز داشتیم، پس از چندین جلسه با وزیر نفت و پس از کسب مجوز از هیات مدیره مناطق نفتخیز، همکاران در بخش مدیریت فنی بیش از 60 جلسه با 33 شرکت و کنسرسیوم داخلی و خارجی برگزار کردند که این جلسات و بررسی‌ها منجر به امضای تفاهم‌نامه امروز شد.

    وی افزود: با توجه به این‌که توسعه چهار میدان نفتی شامل شادگان، ‌کرنج، رگ‌سفید و پارسی به شرکت مناطق نفتخیز جنوب واگذار شده و این میادین مشتمل بر 9 مخزن هستند، امیدواریم با عقد این تفاهم‌نامه‌ها شاهد نتایج خوبی باشیم.

    عالیپور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: در این شرکت پس از برجام همکاران اقداماتی انجام دادند که باعث شگفتی کارشناسان نفتی در دنیا شد و توانستند به حدود یک میلیون و 70 بشکه افزایش تولید برسند.

    وی خاطرنشان کرد: در مناطق نفتخیز اقداماتی شامل 25 هزار اقدام مهندسی درون چاهی، ‌560 هزار مورد تعمیر اساسی تجهیزات بیش از 5 هزار اصلاحیه‌های فرآیندی و حدود 250 مورد تعمیرات اساسی توربین، کمپروسور و ماشین‌های دوار انجام شد که باعث شگفتی وزیران عربستان و مسئولین نفتی حوزه‌های خلیج فارس شد.

    برچسب ها