عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیگیری مذاکره برای امضای قرارداد با بوئینگ

مسائل حقوقی خرید هواپیما هنوز مشخص نیست

عصر بازار- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این‌که هنوز مسائل حقوقی خرید هواپیما مشخص نشده است، گفت: مذاکرات برای امضای قرارداد با هواپیماسازی بوئینگ در حال پیگیری است.

پیگیری مذاکره برای امضای قرارداد با بوئینگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی عابدزاده  اظهار کرد: مذاکرات برای امضای قرارداد با بوئینگ در حال پیگیری است و امیدواریم در خصوص موارد باقیمانده با هم به توافق برسیم تا قرارداد امضا شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود قرارداد خرید هواپیما در مدت 20 روز (یعنی حداکثر تا اوایل اسفند 94) نهایی شود، دلیل طولانی شدن این روند چیست، تصریح کرد:‌ نمی‌دانم زمان 20 روزه را چه کسی اعلام کرده است، اما روی هم رفته حجم قرارداد بسیار بالا و بزرگ است، مسلما -نهایی شدن قرارداد- زمانبر خواهد بود.

    وی ادامه داد: اصولا قرارداد خرید هواپیما زمانبر است و خوشبختانه در خصوص خرید هواپیما مسائل فنی مشخص شده و مسائل حقوقی باید مشخص شود تا قرارداد امضا شود.

    بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی 11 بهمن سال در برنامه نگاه یک گفته بود: «پیش قراردادهایی که به تنظیم و امضاء رسیده توسط هما صورت گرفت و تأمین بیشتر هواپیما بعد از این باید توسط شرکت های خصوصی انجام پذیرد. پس‌ از امضای پیش قرارداد باید مراحل قانونی طی شود، دو طرف 20 روز کاری مهلت دارند تا به قرارداد نهایی دست یابند.»

    برچسب ها