عصر خودرو

در قالب قراردادهای جدید نفتی؛

۶۱ شرکت خارجی و داخلی علاقمند به همکاری با مناطق نفتخیز هستند

عصر بازار- مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: ۶۱ شرکت خارجی و داخلی علاقمند به همکاری در توسعه میادین نفتی این شرکت در قالب قراردادهای جدید نفتی هستند.

۶۱ شرکت خارجی و داخلی علاقمند به همکاری با مناطق نفتخیز هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمید دریس صبح امروز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با شرکت پرگس اظهار کرد: تصمیم کلی وزارت نفت بر این قرار گرفته که توسعه مخازن نفتی و گازی و افزایش تولید را با سبدی از مدل های قراردادی و نه یک مدل خاص انجام بدهد، همانطور که مصوبه دولت هم به آن اشاره دارد.

    وی با تأکید بر استفاده از افزایش توان تولید اضافه کرد: در کنار مدل های دیگر، مدل مناطق نفتخیز جنوب با توجه به شرایط خاص مخازن تحت مدیریت طراحی شده و مورد تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت قرار گرفته و برای توسعه مخازن بر اساس آن به مناطق نفتخیز جنوب ابلاغ شده است.

    مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: از استاندار خوزستان و تیم وی که در رابطه با سرمایه گذاری در خوزستان تلاش زیادی دارد و برای جذب سرمایه گذاری هدف گذاری کرده برای پیشرفت و ارتقای سطح اجتماعی و عمرانی استان و حمایت از مدل قراردادی مناطق نفتخیز جنوب که می تواند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را به دنبال داشته باشد  تشکر می کنم.

    مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: در این مدل قراردادی، کارفرما شرکت ملی نفت ایران است و مناطق نفتخیز جنوب به عنوان مجری محسوب می شود. شرکت هایی که طرف قرارداد قرار بگیرند به عنوان پیمانکار هستند و مناطق نفتخیز جنوب در این مدل قراردادی نقشی بسیار مهم و اساسی را بر عهده دارد و این تفاوت شاید یکی از تفاوت های عمده مدل قراردادهای شرکت با سایر مدل ها باشد.

    وی افزود: امیدوارم با قراردادهایی که با این مدل منعقد می شود بتوانیم سرمایه، دانش و تکنولوژی لازم را برای کشور جذب کشور کنیم.

    مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اضافه کرد: بعد از تصویب و ابلاغ این مدل با شرکت های داخلی و خارجی زیادی مذاکره داشتیم و پس از ابلاغ مدل، این مذاکرات ادامه پیدا کرد و امروز که اینجا جمع شدیم 61 شرکت خارجی و داخلی که علاقه مند هستند تا با این مدل کار کنند که با 33 شرکت مذاکره صورت گرفته و مابقی شرکت ها در نوبت انتظار برای تعیین وقت مذاکره هستند.

    دریس در پایان عنوان کرد: این کنسرسیوم پرگس اولین موردی است که برای امضای تفاهمنامه با آن برنامه ریزی شده است. در هفته آتی نیز شرکت های بعدی برنامه ریزی شده و احتمالا روز یکشنبه چنین مراسمی را برای اهدای OU به شرکت شلمبرژه برگزار کنیم.

    برچسب ها