عصر خودرو

تراز مثبت تجاری ایران همچنان ادامه دارد;

هدف گذاری افزون بر۱۰میلیارد دلاری صادرات درسال۹۵

عصر بازار- مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت و معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت که تراز تجاری کشور در هفت ماه گذشته سال جاری با ۶۰۰ میلیون دلار به نفع صادرات همچنان مثبت گزارش شده است.

هدف گذاری افزون بر۱۰میلیارد دلاری صادرات درسال۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس اعلام سازمان تجارت ایران میزان صادرات غیر نفتی کشور در هفت ماه گذشته سال جاری 24 میلیارد و 700میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد را نشان می دهد.
    محمدرضا مودودی اظهار داشت که هدف گذاری دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال جاری افزون بر 10میلیارد دلار صادرات غیرنفتی است.
    وی تصریح کرد که در صورت تحقق این مهم میزان صادرات غیرنفتی در کشورمان در سال 95 با حدود 10 درصد افزایش نسبت به سال 94 به حدود 52 میلیارد دلار برسد.
    **عصر پسانفتی و پسابرجامی
    مودودی در ادامه یادآور شد: اجرای برجام و گشایشی که در زمینه مبادلات تجاری و اقتصادی به وجود آمده موجی از امید و آرامش را در درون فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به وجود آورده است.
    وی همچنین اهتمام جدی دولت یازدهم مبنی بر کاهش تصدی گری و اعتماد به بخش خصوصی را یادآور شد و گفت که عصر پسانفتی و پسابرجامی در شرایط کنونی برای فعالیت های اقتصادی فراهم شده است.
    معاون صادرات سازمان تجارت ایران افزود: دولت یازدهم و تیم اقتصادی آن با جسارت، شجاعت و درایت لازم بسیاری از کمبودها و ضعف های اساسی اقتصاد ایران را که بیشتر حول دولتی بودن آن می چرخید، مرتفع و با اهتمام به دنبال اعتماد و کمک گرفتن از بخش خصوصی است.
    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدوار کرد که با رفع مشکلات و موانع اجرای برجام ازجمله مسایل بانکی و گشایش تبادلات اسنادی و اعتباری با سایر بانک های جهانی، تحولی عظیم در اقتصاد کشور و پیشی گرفتن قابل ملاحظه میزان صادرات نسبت به واردات صورت گیرد.
    وی با بیان اینکه بسته های حمایتی و مشوق های لازم از سرمایه گذاری، تولید و افزایش میزان صادرات غیرنفتی به عنوان رویکرد اساسی دولت و وزارت صنعت محسوب می شود، گفت: این مهم نیز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید و دستور قرار گرفته است.
    معاون سازمان توسعه تجارت ایران امروز سه شنبه به منظور شرکت در همایش ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.

    برچسب ها