عصر خودرو

یک منبع آگاه در شرکت نفت بریتیش پترولیوم خبر داد؛

حذف رییس آمریکایی الاصل بریتیش پترولیوم برای جلوگیری از نقض تحریم‌های آمریکایی

عصر بازار- بریتیش پترولیوم کمیته اجرایی جدیدی را برای یافتن مسیرهای کسب و کار با ایران ایجاد کرده که در این هیات اجرایی جدید، باب دودلی رییس هیات مدیره آمریکایی این شرکت نفتی را به دلیل احتمال نقض تحریم های آمریکا از کمیته حذف کرده‌اند.

حذف رییس آمریکایی الاصل بریتیش پترولیوم برای جلوگیری از نقض تحریم‌های آمریکایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، به گفته یک منبع آگاه این کمیته جدید به ریاست بریان گیلواری مدیر مالی بریتیش پترولیوم ایجاد شده است. او بریتانیایی الاصل است. گیلوانی هماهنگی‌های لازم برای عملیات‌های بزرگ در ایران را انجام می‌دهد و هر مذاکراتی با شرکت نفت ایران از طریق او صورت می‌گیرد.

    به گزارش رویترز، این حرکت می‌تواند مسیر شرکت‌های چند ملیتی را برای آغاز کسب و کارهای سودآور با ایران نشان دهد. انتخاب ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا به خطرات کار با تهران در زمینه سرمایه گذاری‌های خارجی و احیای اقتصاد ایران دامن زده است. ترامپ در خلال رقابت‌های انتخاباتی بارها توافق هسته‌ای ایران را بدترین توافق تاریخ خوانده است.

    رویترز در گزارش خود نوشت: عدم شفافیت در زمینه قراردادهای جدید با تهران که هنوز هم نهایی نشده است و سختی‌های موجود بر سر راه سیستم های مالی به دلیل تحریم های باقیمانده آمریکا و موانع موجود برای تامین مالی پروژه‌ها در کمپانی‌ها به دلیل پایین بودن قیمت نفت همچنان بسیاری از شرکت‌ها را در خصوص ایجاد روابط کاری با ایران عقب نگه داشته است.

    تحریم‌های آمریکا کمپانی‌ها را از هرگونه قرارداد تجاری با ایران منع کرده است. این نوع تحریم‌های آمریکا همچنان به قوت خود باقیست.توتال اولین شرکت نفتی بزرگ است که قرارداد تجاری با ایران را امضا کرده است.

    به نوشته رویترز کمیته جدید بریتیش پترولیوم متشکل از برنارد لومی رییس هیات اجرایی است که ایرلندی است و دیوسنیال هندی الاصل رییس بخش اجرایی انرژی و روبرت بوندی معاون رییس که بریتانیایی الاصل است.

    یک منبع آگاه در این شرکت نفتی تاکید کرده که ساختار جدید شامل باب دودلی یا هر شهروند آمریکایی دیگری نخواهد بود.

    سخنگوی بریتیش پترولیوم در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

    به گزارش این خبرگزاری ماه گذشته دودلی گفته بود که ایران یکی از منابع بزرگ نفت  و گاز است . ما باید خیلی مراقب باشیم. ما نباید تحریم‌های موجود را نقض کنیم.

    برچسب ها