عصر خودرو

چه عواملی در پایداری صادرات محصولات کشاورزی موثر است؟

عصر بازار- رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی گفت: ایجاد شرکت های مادر تخصصی اقتصادی و عضویت صادرکنندگان در این انجمن می تواند علاوه بر پایداری صادرات ارزش افزوده بالایی را برای کشور به ارمغان آورد.

چه عواملی در پایداری صادرات محصولات کشاورزی موثر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی در خصوص عوامل موثر در ثبات و تدوام صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: سالانه میلیون ها تن محصولات با ارزش کشاورزی به سبب فقدان صنایع تبدیلی و فرآوری امحا می شود.

    وی با اشاره به اینکه از صفر تا صد صادرات محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: حمایت دولت از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با بهره 4 درصد، معافیت گمرکی و تخصیص مشوق های صادراتی می تواند راهگشای حضور پررنگ صادرکنندگان و استمرار صادرات در بازارهای هدف باشد.

    اسدی با تاکید بر لزوم اقدامات اساسی در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی افزود: ایجاد شرکت های مادر تخصصی اقتصادی و عضویت صادرکنندگان در این انجمن می تواند ارزش افزوده بالایی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

    رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی در پایان گفت: نبود تبلیغات و بازاریابی محصولات کشاورزی در بازارهای هدف موجب شد تا برخی محصولات شناخته شده ایرانی اعم از زعفران و پسته تحت  بسته بندی های جدید به اسم دیگر کشورها تمام شود.

    برچسب ها