عصر خودرو

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

مذاکره با تمام شرکت‌های هواپیماساز ادامه دارد

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است با توجه به فضای به وجود آمده پس از اجرای توافق هسته‌ای تمام ایرلاین‌های ایرانی اولویت خود را به بهبود شرایط ناوگان‌شان اختصاص داده‌اند و از این‌رو از تمام ظرفیت‌های موجود در بازار استفاده خواهد شد.

مذاکره با تمام شرکت‌های هواپیماساز ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی تصریح کرد: با توجه به نیاز جدی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای ارتقاء سطح ناوگان و بهبود هواپیماهایشان در طول ماه‌های گذشته مذاکرات شرکت‌ها برای خرید هواپیماهای جدید ادامه داشته و همچنان نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی درباره آخرین خبرها از مذاکره با ایرباس و بوئینگ اظهار کرد: این شرکت‌ها نیز مانند دیگر هواپیماسازان مطرح دنیا در طول این ماه‌ها شرایطی برای فروش هواپیماهایشان به ایران فراهم شده و از این‌رو طرف‌های ایرانی مذاکرات را برای نهایی کردن قراردادها آغاز کردند. در حال حاضر هیچ تغییری در این روند به وجود نیامده و مذاکرات ادامه دارد.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: در کنار ایرباس و بویینگ ایرلاین‌های ایرانی برای خرید هواپیما از دیگر شانس‌های خود در بازار نیز استفاده خواهند کرد. از این‌رو مذاکرات ما با شرکت‌هایی مانند امبرائر برزیل، بمباردیه کانادا، میتسوبیشی ژاپن و کمک چین ادامه دارد.

    اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا این مذاکرات تاکنون به نتایج قطعی رسیده نیز توضیح داد: همچنان تمام ایرلاین‌های ایرانی کار خود را در بازار بین‌المللی ادامه می‌دهند، هرچند هنوز این مذاکرات به عقد یک قرارداد رسمی منجر نشده، اما در عین حال گفت‌وگوها در تمام زمینه‌ها ادامه دارد. در حوزه‌ای مانند آنچه شرکت هواپیمایی کیش اعلام کرده شرایط برای ورود چند هواپیمای جدید فراهم شده و در بخش‌های دیگر هنوز مذاکرات در دستور کار طرفین است.

    وی درباره احتمال استفاده از گزینه‌های مالی مانند لیزینگ نیز گفت: این شرایط مذاکرات و سیاست‌های طرفین خواهد بود که نحوه‌ی تامین مالی و خرید را مشخص می‌کند. قطعا گزینه لیزینگ یا اجاره هواپیما نیز می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر ایران باشد که البته بسته به قرارداد و شرکت طرف توافق به سرانجام خواهد رسید.

    برچسب ها