عصر خودرو

پیش‌بینی قیمت نفت ۵۴ دلاری برای سال بعد

عصر بازار- بانک گلدمن ساکس با اشاره به احتمال بالای توافق اوپک، برآورد خود را از قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش داد.

پیش‌بینی قیمت نفت ۵۴ دلاری برای سال بعد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد احتمال توافق اعضای اوپک برای کاهش عرضه را بالا می‌داند و به همین دلیل، برآورد خود را از قیمت نفت در آغاز سال 2017 میلادی افزایش داد.

    این بانک اعلام کرد میانگین قیمت نفت در نیمه نخست سال آینده میلادی به ٥٥ دلار برای هر بشکه می‌رسد. برآورد پیشین این بانک درباره قیمت نفت در این مقطع، ٤٥ تا 50 دلار بود.

    گلدمن ساکس همچنین اعلام کرد اگر اعضای اوپک نتوانند برای کاهش تولید به توافق برسند، عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی در سه ماه نخست سال 2017 میلادی به 700 هزار بشکه در روز می‌رسد.

    طبق اعلام این بانک این بانک،   هرگونه کاهش تولید نفت اوپک، باید از سوی عربستان، امارات، کویت و قطر باشد و تولید کشورهای دیگر در نیمه نخست 2017 تغییر نخواهد کرد.

    این بانک همچنین اعلام کرد در کل سال 2017، میانگین قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا به ٥٢ دلار و 50 سنت و میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت به ٥٤ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

    برچسب ها