عصر خودرو

قرارداد خرید ۱۱۲ فروند ایرباس نهایی شد

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد خرید ۱۱۲ فروند هواپیمای ایرباس خبر داد و گفت:‌ تامین مالی ۷۷ فروند ایرباس نهایی شده است.

قرارداد خرید ۱۱۲ فروند ایرباس نهایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، چند روز پیش پایگاه اینترنتی بیز ژورنالز به نقل از مقامات شرکت بوئینگ گفتند، اگر دولت ترامپ فروش هواپیما به ایران را ممنوع سازد، این شرکت به این تصمیم احترام خواهد گذاشت.

     تیم نیل، سخنگوی سیاستگذاری عمومی هواپیماهای تجاری بوئینگ در این باره گفت: «(این قرارداد) وقتی اتفاق بیافتد، اتفاق خواهد افتاد.»

    وی افزود: اگر دولت ترامپ سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد و فروش جت های مسافربری به این کشور را ممنوع سازد، بوئینگ به این تصمیم احترام خواهد گذاشت.

    این در حالی است که اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر دیروز نمایندگان ایرباس به ایران به اخبار منتشر شده در خصوص بلاتکلیف شدن قرارداد فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به کشورمان واکنش نشان داد.

    وی در این‌باره گفت: اینکه شرکت امریکایی بوئینگ با سیاست‌های احتمالی دولت جدید این کشور برای نقض توافق‌های فروش هواپیما به ایران موافقت کند شاید طبیعی باشد ولی نظر اروپایی‌ها با آن کاملاً متفاوت است.

    وی با بیان این‌که قرارداد خرید 112 فروند هواپیمای ایرباس نهایی شده و آماده امضا است، تصریح کرد:  بر اساس قرارداد اولیه، روش خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک بلندمدت است که در این راستا با یک شرکت لیزینگ بین‌المللی برای تأمین مالی خرید 77 فروند ایرباس به توافق نهایی رسیده‌ایم.

    نیمه‌های ماه گذشته رویترز از توافق ایران با یک شرکت لیزینگ خارجی برای تامین مالی خرید 17 فروند هواپیمای ایرباس خبر داده بود.

    برچسب ها